כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

מקלב ל'יתד': למה אני שותק בנושא הגיוס?

הח"כ הדגלאי הסביר את הוראתם של גדולי ישראל בנושא, וחשף מדוע שינה ממנהגו כשיאיר לפיד האשים את ח"כ קיש

צילום: מרים אלסטר פלאש90
צילום: מרים אלסטר פלאש90


יו"ר ועדת המדע, ח"כ אורי מקלב, התראיין בסוף השבוע לעיתון 'יתד נאמן', ושטח בפני הכתב אריה זיסמן את דעתו על תיקון חוק הגיוס. ותחילה התייחס ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

"זה לא סוד שאין ללפיד מה למכור לציבור בוחריו. כל הכוח שלו נע סביב המסרים שהוא מעביר ברשתות החברתיות. כאיש תקשורת לשעבר, הוא יודע מה קונה את הקוראים, ושותל שם מסרים שיקריים ופופוליזיים וכך הוא מנסה להגדיל ולהרחיב את קהל בוחריו. מדובר באפס עשייה, עם כותרות בומבסטיות ברשתות החברתיות. זה מהותו".

ח"כ מקלב ממשיך ומספר, כי באופן זה פעל לפיד בכנסת השבוע. "הייתי עד לתגובה שלו נגד ח"כ יואב קיש מהליכוד, שהצביע בעד תיקון חוק הגיוס יחד עם הקואליציה. לפיד הגיב ואמר 'הבטתי על קיש שהצביע על ביטול חוק השיויון בנטל . אני זוכר אותו מההפגנות מדבר בעד החוק. כמה מהר הפוליטיקה השחיתה אותו'".

"ראיתי התרחשות מאחורי גבי", משחזר הרב מקלב. "לפיד וחברו ח"כ עופר שלח, הגיעו לספסלים האחוריים בכנסת והתיישבו ליד ח"כ מירב בן ארי מ"כולנו". הם החלו לשכנע אותה שלא יתכן שהיא תצביע בעד תיקון חוק הגיוס, בעוד ח"כ קיש נעדר מההצבעה באמצעות קיזוז. הם עבדו ושכנעו אותה כמו ילדים קטנים. 'אם הוא לא מצביע, מדוע שאת תצביעי? מדוע שאת תשני את החוק, בעוד קיש בורח החוצה'. זו היתה פוליטיקה בזויה ורדודה. פוליטיקה של מפסידנים. פוליטיקה של סכסכנים. זה לא היה חברי ולבטח לא מוסרי. מדובר בניסיון ילדותי של ממש לשכנע ח"כית חדשה למרוד בחבריה לקואליציה, באמצעי לחץ: 'למה הוא בורח ואת נשארת'. כך מתנהגים ילדים קטנים".

"זה ממש היה שקוף", ממשיך ח"כ מקלב. "לפיד ידע שהתוצאות יהיו בעד שינוי החוק. אבל הוא רצה למשוך בכוח את ח"כ קיש פנימה, כדי שיצביע גם הוא בעד שינוי החוק, רק כדי שיוכל לכתוב ולנאום נגדו על שהפוליטיקה כביכול 'השחיתה אותו'".

ח"כ מקלב שהיה עד לכל ההתרחשות הזו, החליט שלא להבליג. מיד לאחר שלפיד האשים את קיש כי "הפוליטיקה השחיתה אותו", עלה מקלב לדוכן הנואמים והטיח בלפיד: "ראינו איך אתה וח"כ עפר שלח הגעתם לספסלי הקואליציה ופעלתם בצורה סכסכנית, בזויה, לא חברית ולא מוסרית, ואחרי זה בתמימות ובצביעות, עלית לדוכן ואמרת לאותו ח"כ שהפוליטיקה השחיתה אותו. עליך אי אפשר לומר שהפוליטיקה השחיתה אותך, משום שאתה כבר הגעת מושחת לכנסת. הפוליטיקה השחיתה אותך עוד יותר".

"צריך להבין", אומר מקלב, "שמעבר לכל ההסתה הזו, לפיד פשוט מציג לציבור נתונים שקריים. הוא אומר שהחוק שלו גרם ליותר מתגייסים חרדים ויותר מסגרות. זה שקר! החוק שלו בכלל לא נכנס לתוקף. הוא מוכר שקרים וכותרות עם נתונים לא מבוססים ועם כותרות שאינן נכונות. הכל שקר אחד גדול". מקלב מתנחם בעובדה שהציבור לא קונה את ההסתה. "הציבור ברובו הגדול מבין ומכיר את שקרי לפיד". לדבריו, יתכן שהעניין היה יורד כליל מסדר היום, אבל כאן מגיעה לדבריו בעיה קשה: חוסר אחריות פנימית.

"המדיה החרדית. הרשתות החברתיות והעיתונים השונים, מגלים חוסר אחריות מוחלט. הם מרבים בדברי פרשנות בנושא, תוקפים בלי לדעת על מה מדובר ומנפחים את הסיפור הזה מעבר לממדיו. הדברים מגיעים לעיתונאים חובשי הכיפות בכלי התקשורת הכלליים וכן לעיתונאים שמסקרים את הציבור החרדי באמצעות עלעול קבוע בעיתונות וברשתות החברתיות הנקראות חרדיות. אותם עיתונאים מצטטים את הפרשנים ואת הכתבות, ומכך העניין מתפתח ועולה לסדר היום, כולל ההסתה".

המגוחך לדבריו, הוא שיש מי שמגלגלים עיניים ושואלים: מדוע הח"כים החרדים לא עונים להסתה של "יש עתיד". "הם רוצים שנענה להם ותתרחש מהומה ואז החוק לא יעבור ושוב יהיו מהומות וחילול ד'. כמובן שאנו פועלים בצורה שונה והכל בהתאם להנחיות הברורות ביותר שקיבלנו מגדולי ישראל שליט"א. חייבים להיות אחראים בנושא הזה. אסור לספק דלק לשונאינו ומשטינינו", מסכם מקלב.
מקלב יתד נאמן לפיד גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}