י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אימה בבריסל: נמצא נשק כימי מסוכן

השלטונות ממליצים לתושבי בריסל להימנע מהשתתפות באירועים גדולים • שר הפנים: "המצב חמור, אך בשליטה"

בריסל. צילום: פלאש 90
בריסל. צילום: פלאש 90


אימה ברחובות בריסל: מאז בוקר שבת ניכרת תכונה רבה של אנשי כוחות הביטחון בעקבות מידע מודיעיני על כוונה של טרוריסטים לבצע פיגוע באיזור - בדומה למתקפת הטרור שהתחוללה לפני שבוע בדיוק בפריז והביאה למותם של למעה מ-130 בני אדם.

"נודע לנו כי מספר אנשים חמושים בכלי נשק ומצוידים בחומרי נפץ יצאו לפעולה. המטרות ידועות לנו – התחבורה הציבורית, מרכזים מסחריים ורחובות הומי אדם בעיר", אמר ראש הממשלה הבלגי, שארל מישל, והוסיף כי רמת הכוננות בבריסל נובעת מחשש כי "יבוצעו פיגועים דומים לאלה שהתרחשו בפריז". שר הפנים הבלגי, יאן ימבון, אמר מוקדם יותר כי "המצב חמור, אך נמצא תחת שליטה".

באחד מכלי התקשורת במדינה, דווח כי באחת הפשיטות שביצעו הכוחות במולנבק, הפרבר שבו מתרכזים מרבית פעילי האיסלאם הקיצוני, נמצאו חומרים כימיים מסוכנים וכן מצבור נשקים.

תחנת הרכבת התחתית בבריסל נסגרה לתנועה והיא תישאר סגורה עד יום ראשון, כחלק מהעלאת רמת הכוננות בעיר. התושבים הונחו להתרחק ממקומות הומי אדם, כמו כן הומלץ על ידי הרשויות לבטל אירועים גדולים.

שגרירות ארצות הברית בבריסל הזהירה את האזרחים האמריקאים בבלגיה להישאר בבתיהם ולא להתקרב לאירועים ולמקומות הומי אדם. בהצהרה מטעם השגרירות האמריקאית נכתב: "אם אתם מוכרחים לצאת, הימנעו מהתקהלויות".
בריסל בלגיה טרור רכבת תחתית חומרים כימיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}