י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

מגוש דן עד גוש עציון: שני פיגועים ביום הקטלני של גל הטרור

לאחר עיכובים, התקיימה אמש הלוויתו של אהרון יסייב הי"ד בחולון • היום יובא למנוחות ראובן אבירם הי"ד • באלון שבות מתאבלים על יעקב דון הי"ד ובישיבה בבית שמש - לא מעכלים את הירצחו של עזרא שוורץ הי"ד • הלוויתו בבוסטון

מגוש דן עד גוש עציון: שני פיגועים ביום הקטלני של גל הטרור


יום של טרור: חמישה נרצחו אתמול (ה') בשני פיגועים קטלניים. האחד בתל אביב ומשנהו בגוש עציון. הלוויתו של ראשון ההרוגים, אהרון יסייב הי"ד, התקיימה אמש.

בפיגוע הראשון שאירע בשעה 2:00 בצהריים, מחבל דקר שניים סמוך לבית כנסת מאולתר בחנות ליודאיקה, בבניין 'פנורמה' ברחוב דרך בן צבי בתל אביב.

המחבל דקר מספר רב של פעמים את אהרון יסייב הי"ד בן 32, בפלג גופו העליון. הפצוע נמלט מפניו אל תוך בית הכנסת. הם הכניסו פנימה את הפצוע והחלו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני בניסיון לעצור את הדימום, אך הוא נפטר.

אדם נוסף, ראובן אבירם הי"ד בן 51 מרמלה, עבר בסמוך. המחבל דקר אותו ונמלט. המחבל נתפס ונוטרל על ידי אזרחים ששהו במקום.

אבירם הובא במצב אנוש לבית החולים ונפטר. פצוע נוסף אושפז במצב בינוני, עם פגיעה בפלג גוף עליון.

אסייב הי"ד נולד בג' ניסן תשמ"ג בשכונת 'תל כביר' בתל אביב, הוא חזר בתשובה לפני מספר שנים, התחזק בתורה ויראת שמים. לאחר שנישא עבר להתגורר בעיר חולון הסמוכה. ההלוויה התקיימה אמש בעיר מגוריו, חולון.

מועד ההלויה התעכב, משום שהפרקליטות ביקשה לנתח את גופתו. אנשי זק"א תל-אביב פנו לחבר הכנסת אורי מקלב אשר פעל בעניין והביא לכך שהפרקליטות תסתפק בבדיקת CT חיצונית.

לפרנסתו עבד בחנות האלקטרוניקה 'סקאל' בבניין פנורמה בתל אביב שם נרצח, בחולון היה מקורב לגאון הרב חיים רבי, ממוסדות 'עטרת חכמים' ורב שכונת 'תל גיבורים' בחולון, וכן לקהילה של הרב אברהם זרגרי. בכל יום היה מארגן את התפילה בבניין 'פנורמה' במקום עבודתו.

הלוויתו של אבירם תתקיים היום (ו) בשעה 12:30 בבית העלמין החדש ברמלה, רח׳ יחזקאל פינת רח׳ התבור.

מעצרו של המחבל שרצח שני יהודים בתל אביב

פיגוע בגוש עציון
שלוש שעות אחר הפיגוע בתל אביב אירע פיגוע נוסף כאשר מחבל ביצע פיגוע ירי בכביש 367 בין צומת גוש עציון לאלון שבות, המשיך בנסיעתו וניסה לבצע פיגוע דריסה.

המחבל אשר הגיע ברכב סיאט, עקף שורת רכבים אשר עמדו בפקק תנועה, ומהנתיב הנגדי פתח באש אוטומטית על חמישה רכבים, בהם מיניבוס ובו בני ישיבה, שם נהרג תלמיד הישיבה, עזרא שוורץ הי"ד.

מירי על רכב נוסף נהרג יעקב דון בן 49 מאלון שבות הי"ד, מירי על רכב שלישי עם לוחית זיהוי פלסטינית, נהרג פלסטיני שאדי ערפה מחברון.

לאחר הירי המשיך המחבל בנסיעה, ניסה לבצע פיגוע דריסה בצומת אלון-שבות, שם הצליחו חיילים המוצבים במקום לנטרלו וללוכדו בחיים, כשהוא פצוע בינוני.

צפו: מעצר המחבל שרצח שלושה בפיגוע בגוש עציון



עזרא שוורץ הי"ד היה תושב בוסטון ותלמיד ישיבת 'אשרינו' בבית שמש. תלמידי הישיבה משלבים לימוד תורה עם עבודה קהילתית. התלמידים לומדים גם בקורסי חילוץ והצלה, ומתנדבים בארגוני ההצלה.

הנרצח יחד עם חמישה תלמידים נוספים מחו"ל, באו מבית שמש להתנדב ולסייע בבניית "עוז וגאון" שהוקם בצומת הגוש לזכר שלושת הנערים שנחטפו הי"ד. חמשת התלמידים הנוספים נפצעו קל ומטופלים בבית החולים שערי צדק שבירושלים.

הלוויתו תתקיים בבוסטון ביום ראשון הקרוב.

יעקב דון הי"ד, היה בן 49 במותו, נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא נולד בקרית אונו להורים ניצולי שואה, אביו כיהן פרופסור לכלכלה באוניברסיטת בר-אילן. הוא שירת בחיל השריון והינו בוגר ישיבת הר עציון.

יעקב שימש כמחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון ״דרך אבות״ באפרת. כיהן גם כמדריך תקשוב של משרד החינוך ובנוסף לכך דוקטורנט לטכנולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה. הוא ואשתו היו שליחי הוראה בטורונטו.

הותיר אחריו את אשתו שרה והילדים אביעד (21), מאור (19) ידידיה (17) ורחלי (13).

הלוויתו של יעקב דון הי"ד, תתקיים היום ביישוב אלון שבות, שם התגורר.
רצח פיגוע תל אביב גוש עציון חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}