י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

קשיש נפגע בתאונה? יש ייעוץ חינם

הזקן בישראל במצוקה כפולה בשל מעורבות גדולה בתאונות וייצוג מועט בתביעות • יש עכשיו פתרון

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון


'יד ריבה' הפועלת בסניפי יד שרה מרחיבה את מערך הייעוץ המשפטי חינם לקשישים שנפגעו בתאונות דרכים. זאת נוכח תמונת מצב המבהירה את המצוקה הכפולה של הזקן בישראל: הוא בין הנפגעים יותר בתאונות דרכים אך הוא אינו זוכה לייצוג משפטי נאות.

בין היתר מאחר ואין בידי רבים לעמוד במימון ייצוג משפטי או להתמודד בקרב התשה משפטי עם חברות ביטוח. בנוסף, לא כל עורכי הדין ששים לייצג את הקשיש בתיק שנראה כגוזל זמן והשקעה אך הרווח בצידו מועט.

האירגון נמצא בחזית הפעילות המשפטית להגנת הזקן מפני עוולות הנובעות ממצב פיסי או נפשי או מתחושת הסובב אותו כי לא יוכל להתגונן ולעמוד על משמר זכויותיו. כל זאת באמצעות מערך מתנדבים ומתן ייצוג חינם. עתה יושם דגש נוסף על ייצוג הזקן לאחר מעורבות בתאונת דרכים.
כך, בין מקרים רבים, אישה בת 80 שנהג האוטובוס לא הבחין בה כאשר ניסתה לעלות לאוטובוס וסגר את הדלת בפניה. אך הוא לא עצר גם לאחר שראה אותה בנפילתה והמשיך בדרכו. תביעתה לפיצוי נדחתה על הסף והיא קיבלה אותו רק לאחר מאבק משפטי נחוש של עורכי הדין המתנדבים 'ביד ריבה'.

כל פעולות יד ריבה הם בפיקוח רב יד שרה הרה"ג רבי יעקב וינר שליט"א, המקיים פגישות סדירות עם ההנהלה המקצועית של יד ריבה בראשותו של עו"ד ועו"ס מיקי שינדלר. כדי לבחון ולייעץ בפעולות המשפטיות כמו צוואות וכד׳ שייעשו ע"פ ההלכה.
עזרה לקשישים תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}