י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

3 מחבלים מסוריה: חלקם הגיעו כפליטים

חקירת פיגועי פריז: דרכון של מבקש מקלט סורי שנרשם ביוון, התגלה בזירה • לפי החשד, מחבל נוסף הגיע מיוון • 3 מחבלים נוספים התגוררו בבלגיה • דיווח: ישראל העבירה מידע נוסף על מבצעי הפיגוע מתעדכן

צילום: מנדי הכטמן, פלאש90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש90


נמשכת חקירת סדרת פיגועי הטרור בפריז: לפי דיווח משטרתי, נמצא היום (שבת), דרכון סורי בזירת הטבח באולם ההופעות "בטקלאן", בו נרצחו 89 בני אדם. לפי דיווח בערוץ 2, ישראל העבירה מידע נוסף על מבצעי הפיגוע.

בבדיקה של הדרכון התברר כי הדרכון שייך למבקש מקלט שנרשם באי יווני לפני חודש. הדבר מצביע על כך, שאם אכן הדרכון שייך לאחד המחבלים, הרי שלפחות אחד מהמחבלים, עשה את דרכו בנתיב של הפליטים הזורמים מאז הקיץ האחרון לאירופה.

"אנו מאשרים כי בעל הדרכון הסורי הגיע דרך האי היווני לארוס בשלישי באוקטובר, שם הוא רשם תחת חוקי האיחוד האירופי", הצהיר ניקוס טוסקאס, השר להגנת אזרחים ביוון. 2 מחבלים נוספים הינם גם מסוריה.

לפי החשד, מחבל נוסף הגיע גם הוא דרך יוון, באמצעות שטפון המהגרים לאירופה בחודשים האחרונים. המחבל הסורי פוצץ את עצמו מחוץ לסטאד דה פראנס, יחד עם מחבל נוסף ממצרים, בזמן שבמקום נערך משחק ידידות בין נבחרות צרפת וגרמניה.

מפרטים שמסר התובע הכללי פרנסואה מולן עולה כי שבעה מחבלים חמושים בחגורות נפץ פעלו בשלוש קבוצות. אפודי התופת שלהם היו מלאים בחומר נפץ מסוג TATP. תרכובת קלה להכנה שבעבר שימש בפיגועי התופת של הפלסטינים. כך גם, האפודים גם צוידו בכדורי ברזל להגברת עוצמת הפגיעה.

לפי דיווח בערוץ 2, העבירה ישראל מידע נוסף על מבצעי הפיגוע, לצרפת.

דאעש הלם בצרפת: 128 הרוגים ומאות פצועים בסדרת פיגועים

נמלטים מזירת הפיגוע באולם ההופעות בפריז

גם בבלגיה פועלים הרשויות לאתר מעורבים בפיגוע ולפי דיווח ברשתות התקשורת המקומיות, היו שלוש פשיטות במחוז מולנביק בבלגיה, ואדם אחד, החשוד במעורבות בפיגוע, נעצר. לפי הדיווח, שלושה מהמחבלים התגוררו במקום.

במהלך סדרת הפיגועים, יותר מ-128 הרוגים ו-300 פצועים בסדרת פיגועים בפריז אמש (שבת), על העיר הוטל עוצר, מגדל אייפל נסגר ובתי הכנסת הושבתו.

שר הפנים ברנאר קזנוב הודיע שרשויות מקומיות יוכלו לאכוף עוצר על יישובים במקרה הצורך. כמו כן נאסר לקיים הפגנות פומביות עד יום חמישי.

בעקבות הפיגועים, הושבתו מרבית בתי הכנסת בבירה ולא התקיימו בהם תפילות השבת. עם זאת בחלק מבתי הכנסת בפריז התקיימו הבוקר תפילות שבת ללא אבטחה. לדברי מתפללים, השלטונות ככל הנראה הניחו שהתפילות לא יתקיימו בשל ההוראה שלא להתקהל, אבל מכיוון שיהודים שומרי שבת לא צפו בטלוויזיה בליל שישי ולא שמעו את ההוראה, הם בכל זאת הגיעו לבתי הכנסת.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נשא נאום לאומה בצהריים מארמון האליזה ואמר: "צרפת תנצח במלחמה. מתקפת הטרור בפריז היא אקט של מלחמה - ואנו ננצח בה. דאעש הכריז מלחמה, אך צרפת חזקה ולא נישבר".

מתקפת הטרור בפריז בוצעה במספר מוקדים: אצטדיון סטאד דה פראנס בסן דני, צפונית לפריז, בר "לה בל אקיפ" ברו שארון ברובע ה-11, מסעדת קמבודיה הקטנה ברו בישה ברובע ה-10, אוונו דה לה רפובליק ברוב העשירי, תיאטרון בטקלאן בבולוורד וולטר ברובע ה-11.

הסדרה החלה החל משעה 22:15 שעון צרפת, 112 הרוגים נרצחו בתאטרון בטקלאן מפיצוץ, 19 הרוגים בבר סמוך "לה-בל אקיפ" רח׳ שרון ברובע ה-11, 14 הרוגים במסעדת קמבוז׳ ברח׳ בישה ברובע ה-10 מפיצוץ, 4 רוגים ברח׳ שד׳ הרפובליקה מירי.

ארגון "המדינה האיסלאמית" מסר בהודעה רשמית: "במתקפה מבורכת של אללה, קבוצת חיילי החליפות שבורכו על ידי אללה, לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, זו שנושאת את דגל הצלב באירופה, פריז. קבוצה של לוחמים נטשו את החיים האלה והתקדמו לעבר אויביהם, במותם מות קדושים, למען הדת, הנביא וחבריו ומתוך רצון להשפיל את אויביו. הם ניצחו עם אללה".

התעדכן 01:30
צרפת טרור פריז משטרה טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}