ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ש"ס מאשימה: האוצר לא מקיים הבטחות

פרסום ראשון • מחריף העימות על התקציב: בש"ס דורשים 20 מיליון לכל ח"כ כפי שהובטח בהסכם הקואליציוני

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90


פרסום ראשון: משרד האוצר מסרב לאשר ולתת את הכספים הקואליציוניים המיוחדים שהובטחו למפלגת ש"ס בהסכם הקואליציוני - כך נודע לבחדרי חרדים.

במהלך הישיבה שנערכה היום (ד) בלשכתו של השר אריה דרעי בכנסת, בהשתתפות סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל משרד האוצר שי באבד והממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי - דרשו נציגי ש"ס את קיום ההבטחה של הכספים הקואליציוניים.

כזכור, בהסכם הקואליציוני שנחתם עם המפלגות החרדיות הובטח סכום של 20 מיליוני שקלים על כל חבר כנסת שאותה המפלגה יכולה לחלק - כמובן על פי קריטריונים שוויוניים למוסדות או עמותות מוכרות. אך לטענת גורם בש"ס, משרד האוצר מתעקש שלא לאשר את הסכום שכולל 140 מליון שקל, בטענה למחסור בקופת המדינה. עוד טוענים באוצר כי לכל מפלגה קיצצו מההסכם הקואליציוני אחוזים משמעותיים ולש"ס כמעט ולא נגעו.

VID-20151111-WA0015


החלק הנוסף במשבר של ש"ס מול האוצר נוגע להבטחה ליישם את מע"מ אפס על מים וחשמל, כאשר בש"ס מאשימים את משרד האוצר בגרירת רגליים, למרות שמדובר באחד הדברים החשובים ביותר לדרעי בתקציב, והוא אף הודיע כי לא יוותר עליו בשום אופן.
.
בישיבה אמר יו"ר שס השר דרעי לאנשי משרד האוצר כי לא יהיה תקציב ללא אישור הכספים שהובטחו בהסכם הקואליציוני. השר דרעי אף זימן את חברי מפלגתו לישיבה בהולה בלשכתו בכנסת שם דיווח להם על תוכן הפגישה עם אנשי האוצר ועל המשבר, ואף הורה לחבר ועדת הכספים מטעם ש"ס יצחק ועקנין להחרים את הדיונים בועדה עד לקבלת הדרישות שעליהן סוכם. בעקבות כך הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על ביטול הישיבה היום שבה היו אמורות להתקיים הצבעות על תקציב המדינה.
משרד האוצר דרעי ועדת הכספים תקציב הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד