כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

הלוחם משחזר: "לפתע הוא שלף סכין"

צפו: לוחם משמר הגבול, משחזר את ניסיון הדקירה היום, במחסום הקיוסק: "חשבתי שהוא בא לבקש סיוע"

הלוחם משחזר: "לפתע הוא שלף סכין"
שלמה מור


"הוא מלמל משהו לעברי, הייתי בטוח שהוא בא לבקש סיוע, לפתע הוא שלף סכין ורץ לעברי", משחזר סמ"ש ב', לוחם משמר הגבול את ניסיון הדקירה במחסום הקיוסק.

נסיון דקירה אבודיס

צילום: חטיבת דובר המשטרה

סמוך לשעה 15:00, למחסום הקיוסק בגזרת מעלה אדומים הגיע פלסטיני שעורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום, הלוחמים קראו לחשוד על מנת לבדוק אותו, כשלפתע זה שלף סכין ורץ לעבר הלוחמים.

הלוחמים ולוחם במשטרה צבאית מגדוד תעוז ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל שמותו נקבע בשטח.

הלוחמים שיחזרו את האירוע בפני סגן מפקד מג"ב איו"ש, ניצב משנה בריק יצחק. סמ"ש ב' סיפר, "הוא מלמל משהו לעברי, הייתי בטוח שהוא בא לבקש סיוע, לפתע הוא שלף סכין ורץ לעברי אני והלוחמים שאיתי לא היססנו לרגע וביצענו ירי מדויק, עד שנוטרל, אנו מתורגלים בדיוק לאירועים כאלו".

סגן מפקד מרחב מג"ב איו"ש, ניצב משנה בריק יצחק שיבח את הלוחמים וציין: "פעלתם בדיוק כפי שמצופה מכם במקצועיות ונחישות" אמר. עוד הוסיף כי "הלוחמים חתרו למגע ובשניות ספורות סיימו את האירוע עוד טרם המחבל השיג את מבוקשו".

מוקדם יותר היום אירעו שני פיגועי דקירה; ברכבת הקלה דקרו שני מחבלים ילדים מאבטח עיריית ירושלים ופצעו אותו באורח קל. המאבטח דרך את נשקו וירה במועאוויה עלקם בן ה-12 ופצע אותו באורח קשה. המחבל השני (קרובי משפחה) עלי עלקם בן ה-13 מממחנה הפליטים שועפאט נעצר על ידי כוחות המשטרה.

זמן קצר לאחר מכן, שני מאבטחים שהלכו ברחוב הנביאים לכיוון שכם הבחינו בחשוד שהולך אחריהם, בשלב מסוים המחבל מוחמד נימר איאד בן 37 תושב עיסאוויה שלף סכין והתקדם לעברם. המאבטחים ביצעו ירי וחיסלו אותו. פצוע נוסף מירי השוטרים פונה מהזירה במצב קל.
פיגוע דקירה מחבל מחסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}