ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מצטרפת להסתה: חרדים שווים יותר?

'ידיעות אחרונות' תוקף את החרדים • ג'ודי ניר שלום מוזס: "חרדים מתפרנסים מאיתנו ולא מסכנים את ילדיהם"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


זה היה צפוי, וזה מגיע: 'ידיעות אחרונות', העיתון המשפיע במדינה מקדיש הבוקר (ד'), את כותרתו הראשית, למה שהוא מכנה 'ביטול חוק הגיוס' ומצטט את יו"ר 'יש עתיד' התוקף את ניסיונות החרדים לתקן את חוק הגיוס.

העיתון רב התפוצה 'ידיעות אחרונות' מקדיש את העמוד הראשון שלו, למה שהוא מכנה 'ביטול החוק לגיוס חרדים'. ול'קרב' המתחדש על ה'שיוויון בנטל'.

הח"כים גפני ופרוש מיהדות התורה, מספר העיתון, דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בהבטחתו ולבטל את הסנקציות הפליליות נגד חרדים שיסרבו להתגייס.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מצוטט על אתר כשהוא מנצל את תקופת המתח והטרור להסתה: "מצער שדווקא בתקופה בטחונית כזאת, מנסים לעשות מחטף", הוא אומר.

העיתון ממשיך ומקדיש מאמר לנושא תחת הכותרת 'גיוס בר השגה' בו הוא מנגח את הניסיון לתקן את החוק.

פורום השוויון בנטל ישיק מאבק, מספר העיתון, במטרה למנוע את שינוי החוק. "נתניהו כבר הפסיד ממשלה אחת, ב־2012, מפני שפעל נגד הציבור בנושא הגיוס", סיכם איתי בן־חורין, מראשי המאבק לשוויון בנטל. "אם הוא יפעל שוב בדרך הזו, הוא יאבד ממשלה נוספת".

יאיר לפיד עצמו משתתף בכנס בנושא בכנסת, אותו עורכת תנועת 'יש עתיד' בהשתתפות ח"כים ואנשי ציבור.

אל המסע המתוזמן מצטרפת גם רעיית שר הפנים ג'וןדי ניר מוזס-שלום שצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "רותחת מבעבעת ועצבנית על הבוקר. לא מבינה למה הבן שלי מתגייס בעוד שבועיים והבן של החרדי לא? למה להורים הלא חרדים כמונו סיכוי נוראי לאבד ילד. ולחרדים שמתפרנסים מהמיסים שאנחנו משלמים, אין סיכון כזה, כי הם לא מתגייסים, למה? הדם של הילד שלי פחות סמיך? חייו פחות חשובים משלהם?"

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' הולך ומתגבש מיתווה לתיקון החוק. החרדים נפגשו עם ראש הממשלה בעניין, כאשר שרת המשפטים הציעה פשרה לפיה, אם החרדים לא יעמדו ביעדים, הסנקציות הפליליות לא יחולו אוטומטית - אלא בכפוף להחלטת שר הביטחון.

החרדים גם דורשים לבצע שינוי בעניין תקופת ההסתגלות, שתוכננה בחוק המקורי להסתיים בו' תמוז תשע"ז, ובתיקון היא הוארכה ב-3 שנים. החרדים מבקשים כי היא תסתיים רק בח' תמוז תש"פ (30 ביוני 2020).


פגישה

צילום: אבי שיף



צהל כנסת חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}