ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הפיגוע בעתיקה: הרופאים הערבים נחקרו

אנשי צוות מרפאת כללית ברחוב הגיא בעיר העתיקה חשודים שלא העניקו עזרה לפצועי הפיגוע במקום

הפיגוע בעתיקה: הרופאים הערבים נחקרו


המשטרה חקרה באזהרה את אנשי צוות מרפאת כללית ברחוב הגיא בעיר העתיקה, ובהם רופא, וזאת בחשד שנמנעו מלסייע לנפגעי הפיגוע שאירע במקום בסוכות, כך עולה מתשובת המשטרה לעו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

בפיגוע נרצחו אהרון בנט והרב נחמיה לביא הי"ד, ונפצעו שלושה.

בעקבות חשיפת המקרה בערוץ 2, הגיש עו"ד קידר תלונה למשטרת מרחב דוד בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד צוות המרפאה המונה אנשי רפואה ערבים.

רקע הפיגוע

תיעוד פיגוע הדקירה

בסוף השבוע האחרון שיגר מפקד מרחב דוד סנ"צ דורון תורג'מן, מכתב לעו"ד קידר ובו כתב כי אכן נחקרו אנשי צוות המרפאה ובהם רופא, וזאת בנוסף לסוחרים ערבים שחלקם לא סייעו לנפגעים וחלקם אף פגעו בהם.

לפי המכתב, אנשי צוות המרפאה טענו בחקירתם כי רצו לצאת לסייע לנפגעים אך חששו לצאת מן המרפאה. מפקד המרחב כתב כי המשטרה נחושה למצות את הדין עם המעורבים שעמדו מנגד, "בדגש על הצוות הרפואי".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אומר: "אנו מקווים שאכן ימוצה הדין עם אנשי הצוות הרפואי. יש לפעול נגדם הן במישור הפלילי והן במישור האתי. ראינו שבמקרים אחרים שנוגעים לרופאים יהודים שרק מתבטאים התבטאויות מסוימות, עניינם הובא באופן מידי לוועדת האתיקה וחלקם אף פוטרו. כאשר מדובר ברופאים שנשבעו להציל חיי אדם ולא מבצעים את תפקידם, דבר זה צריך להיבחן ולהיבדק בשבע עיניים ואני מקווה שאכן ימוצה עמם הדין".
פיגוע ערבים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד