הסדן הזולה בארץ? יצאנו לסיבוב עם ה-MG350
המראה שלה משובב נפש ויוקרתי, אבל מה היכולות המכניות של גרסת הביכורים של MG, ה-?MG350 איך המראה הפנימי, איכות המושבים והמרווח? יצאנו לסיבוב עם דגם הדגל של החברה שיש שמנבאים לה עתיד מזהיר ומשווים את תחילת דרכה לקיה וסקודה • צביקה בדרכים עם MG350
- צבי ריבלין
- י"ח חשון התשע"ו
- 2 תגובות
אחרי תורן של המשפחתיות המוכרות, מגיע תורה של משפחתית ממשפחה חדשה בנוף. נראה שסיגמנט המשפחתיות הוא היחיד שניתן לדחוף לתוכו עוד ועוד דגמים ובסופו של דבר לכולם יהיה מקום. רק מה, חברות חדשות יתקבלו למועדון הזה בקושי ובחשדנות ורק לאחר דגם או שניים שיימכר בכמה אלפי חתיכות הן יוכלו להתקבל באופן רשמי למועדון.
הפעם נדבר על סאיק MG350. בסוכנות פיג'ו-סיטרואן שמייבאים אותו תולים בו תקוות רבות ואומרים כי ההצלחה שלו תהיה דומה להצלחה שלך סקודה וקיה שנכנסו לשוק בחשש גדול והתבררו לאחר דור או שניים כבחירה מוצלחת. ל- MG350 ישנן 2 גרסאות. הסטנדרטית וזו בעלת מנוע הטורבו. על הטורבו אומרים כי מי שינהג בה בעצימת עיניים ובלי הבט על סמל החברה הוא יכנס לחווית נהיגה שניתן למצוא רק ברכבים אמריקאיים או אירופאים משובחים, אבל הפעם לצערנו קיבלנו את הדגם הבסיסי. נצא לדרך
אין ספק שהמראה החיצוני שלו מושלם והוא נראה משפחתית לא סטנדרטית. כשהוא הופיע בארץ, הייתי בטוח שמדובר בדגם נוסף של חברת רובר הבריטית שרכביה נעלמו כבר מעל פני האדמה. הקווים המשורטטים והאציליים שלו, משדרים תחושה של "לא עוד רכב". יחד עם זאת, נתוני האורך אינם יוצאי דופן ועומדים על 4.52 מטרים אך הרוחב נחשב לנדיב באופן יחסי ועומד על מטר ו-78 סנטימטרים (אם תרצו כמו הג'טה האימתני של פולקסווגן).
כשפותחים את דלת תא הנהג נדהמים מהמראה העשיר שלו. נדיר למצוא בקטגוריה של המשפחתיות רכב עם צבעים נכונים כל כך שמשווים מראה עשיר. הדשבורד בצבע בז' בהיר דמוי העור יחד עם הפסים דמויי העץ מעצימים את המראה שלו והופכים אותו ליוקרתי בהרבה. הוא מצוייד גם בסן-רוף (גג חשמלי נפתח) שמוסיף עוד יותר לפוזה. אם בעבר דיברנו רבות על "מה יגידו" ברחובות בני ברק ובחוצות ירושלים הרי שמהבחינה הזו הסינים, יצרני ה-MG350 שיחקו את המשחק וטרפו את הקלפים. התגובות שתקבלו יהיו טובות.
אממה. "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", לימדו חז"לנו ולכן לא נעצור כאן וניקח אותו לסיבוב לבדוק האם היכולות הטכניות שלו דומות למראה הראשוני ולאפקט ההפתעה שהוא יוצר.
ולפני שאנו מדברים על היכולת הטכנית נדגיש שליושבים מאחור מחכה מושב רחב, נוח ובעל תמיכה לרגליים שמספק גם יכולת הנאה לבעלי קומה גבוהה. יחד עם זאת גם ליושבים מאחור וגם ליושבים בתא הנהג הכיסאות העשויים עור ירגישו לא נוחות ויעניקו הרגשה של ישיבה על גבי ניילון מזיע ולא על גבי עור איכותי. איכות החומרים סבירה והיא נשארת כזו לא רק במרומי הדשבורד אלא גם למטה.
אה, ולפני זה נדבר על האבזור. מבחינת האבזור, בגרסת הבסיס יש מחשב דרך, בלוטות', שליטה על מערכת השמע והבלוטות' מההגה, חיישני רוורס, כניסות USB וAUX, חלונות חשמליים שמתרוממים בלחיצת כפתור, נעילת דלתות אוטומטית (כמי שגר באזורי התפר של ירושלים מדובר במשהו חיוני ובסיסי) והפשרת אדים על מראות הצד. מה שחסר כאן זו מערכת מולטימדיה ומצלמת רוורס. אנשי המכירות שבו והדגישו לנו כי מי שיחפוץ במערכת כזו יוכל להוסיף אותה במחיר נמוך כמעט במחצית מערכה של המערכת הזו בשוק.
למרות הפרצוף המרשים, ה-MG350 מתגלה כרכב סביר בכל הקשור לאיכות הנסיעה. הוא לא מיועד להיות רכב חורך כבישים ולייצר "פתיחות" והאצות מפתיעות, אלא להיות רכב שייקח אתכם למחוז חפצכם, אבל בקצב שלו. הוא מתגלה כמתקשה בהאצות והאצות ביניים, ומלבד זאת רעשי הנסיעה חודרים פנימה, בסל"ד גבוה הוא רועש והעברת ההילוכים לא חלקה. יש כאן הבדל ענק בין ההיכרות הראשונית והמפתיעה לבין היכולת שהוא נותן. היציבות שלו על הכביש גם לא מן המדהימות ודוושת הבלם לא ממושמעת כפי שצריך.
שלא יובן, הוא עושה את העבודה ונוסע היטב, אבל אם תרצו לסכם את היכולות שלו בכמה מילים מהיומיום: הוא מצוין לנהגים רגועים שלא חייבים להגיע ה-ר-ג-ע הביתה. אם אתם נהגים לחוצים/עצבניים שחייבים להגיע הביתה כמה שיותר מהר, כאלו שאוהבים לעשות פוזות ולצאת ב"פתיחות" על הכביש מול הנהג שעוצר לצדכם ברמזור או סתם אנשים שמחפשים רכב מהיר ועצבני, תצטרכו לחפש זאת במשפחה אחרת או לבחון את דגם הטורבו המשופר והמוצלח. הקלאסיק לא בשבילכם. הוא נועד לאנשים שרוצים לנסוע בשלווה ובבטיחות וש"פתיחות" עצבניות אינן בראש מעיניהם ושלא מחפשים את הרכב המודרני-העכשווי.
מנוע ה1.5 ליטר בעל נפח של 105 כוחות סוס ובעל הספק של 13.8 קג"מ המתקבלים ב-4,500 סל"ד הוא אמנם נתון יפה, אבל כנראה שבכל היצרניות, הדגם הראשוני עדיין ירוק מידי בשביל להתחרות במשפחתיות שכבר עברו את הדרך הזו לפני שנים רבות. אבל, ואבל גדול ב-MG יודעים מה הוא עקב האכילס שלהם ולכן מפחיתים את מחירו של דגם הקלאסיק שלו לרצפה ומציעים אותו ב- 79,900 ₪ בלבד.
ולפני סיום חשוב להדגיש נתונים טכניים נוספים. מבחינת שתיית הדלק, ידידנו ה- MG350 שותה ליטר דלק לכל 10.5 קילומטר – מה שהופך אותו לשתיין קצת יותר מהמתחרות, ותא המטען יכול להכיל 458 ליטרים שזה נתון נכבד כשלעצמו.
לסיכום, מדובר ברכב מרשים עם יכולות לא מפותחות דיין. יחד עם זאת, המחיר הזול שלו שווה הרבה יותר ממה שהוא מציע ובמחיר של סופר-מיני או משפחתית קטנה, תוכלו לקבל משפחתית יפה מרווחת.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות