עקב גל הטרור: נפילה של 7% במכירות מוצרי המזון והצריכה
זאת בשבועיים הראשונים של אוקטובר ■ הסיבה: הצרכנים מעדיפים להישאר בבית בשל המצב הביטחוני ■ מכירות הפירות והירקות צנחו ב-21%, מכירות הקוטג' ב-17.8%, ומכירות הלחם ב-12.6%
- גלובס
- י"ג חשון התשע"ו
.
עכשיו זה רשמי: גל הפיגועים הקשה פגע גם במכירות מוצרי המזון והצריכה בסופרמרקטים. לפי נתוני נילסן, בשבועיים הראשונים של חודש אוקטובר ירדו מכירות המזון והצריכה בשיעור כמותי של 7%. הסיבה לכך היא שהצרכנים מעדיפים להישאר בבית בשל המצב הביטחוני.
לעומת זאת, המכירות האונליין זינקו בשיעור דו-ספרתי, אך אין בזינוק זה כדי להשלים את הפער הכללי הנגרם מהירידה במכירות. כך, בתקופה זו גדלו מכירות האונליין בשיעור של 30%, ואילו אירועי הקנייה גדלו בשיעור של 20%.
הצמיחה מתרכזת יותר בקטגוריות הנקנות על-ידי הורים לילדים קטנים ובמוצרים טריים. כך, למשל, גדלו מכירות תרכובות המזון לתינוקות בשיעור של 151%.
גם המחסור במוצרי מזון שהורגש היטב בעיקר בימי חג הסוכות וכן המחירים הגבוהים של הירקות, השפיעו על הקניות. כך, מכירות הפירות והירקות צנחו בשיעור של 21%, מכירות הקוטג' ב-17.8%, ומכירות הלחם ב-12.6%.
קטגוריות נוספות שבהן המכירות ירדו באופן הולט הן מעדני חלב (6.5%-), סלטים ארוזים (5.5%-), שמן וחומץ (6.2%-), חלב טרי לשתייה (5.5%-), לבן ואשל (6%-), וכן נרשמה ירידה של 3.3% במכירות הבשר, העוף והדגים.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות