י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

רבו של המאבטח ז"ל: " לא הבינו מה הוא צעק"

שמחה חודדטוב ז"ל בן 28, נחשד כמחבל ונורה למוות • עלה מדאגסטן, למד בישיבה, שירת בנח"ל החרדי ועבד כמאבטח • הלוויתו תתקיים במוצאי השבת • רבו: "הוא היה אדם שיגרתי, קשה להבין מה היה שם" • צפו בתיעוד מהירי

שמחה חודדטוב ז"ל
שמחה חודדטוב ז"ל


הותר לפרסום שמו של הצעיר שנורה אמש למוות (ד'), סמוך לחצות הלילה בטעות טראגית, ברחוב ירמיהו בבירה.

שמו של ההרוג הוא שמחה חודדטוב ז"ל, תלמיד ישיבת דבר ירושלים בהר נוף ובוגר שירות צבאי בנח"ל החרדי. היה בן 28 בפטירתו.

שמחה ז"ל נולד למשפחה דתית, הוא עלה מדאגסטן (בריה"מ לשעבר). למד בישיבת דבר ירושלים ושירת בנח"ל החרדי. לאחר מכן עבד כמאבטח. הוא המשיך לפקוד את ספסל הלימודים ושמע שיעורים מהרב יואל שוורץ.

רבו, הרב שוורץ, סיפר הבוקר ל'בחדרי חרדים' בכאב: "שמחה היה אדם נחמד וטוב מאוד. שקט ומופנם, זה פלא פלאים איך ירו בו והרגו אותו - זה אסון גדול וטרגדיה, איך יכלו לחשוב בכלל לעשות לו כזה דבר? מה בגלל שפניו מזרחיות לכן עשו לו כזה דבר? אני לא מעכל את זה".

אחד מרבני הישיבה, הרב מנחם, אומר: "הוא היה תלמיד שיגרתי, בחור טוב ושקט. היו לו קשיי שפה ומבטא זר בשל מוצאו. קשה להבין מה היה שם, אני די בטוח שלא הבינו אותו, לא הבינו מה הוא צעק. אולי גם הוא חשש שיירו בו לאחר שהעימות החל, ולכן ניסה להתגונן".

תיעוד מצלמת האבטחה, מהתקרית בה נורה למוות היהודי שנחשד כמחבל

צילום: מצלמת אבטחה

מכרו יוסי הגלילי כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שמחה פילס לו את דרכו בעולם בסבלנות ובנחישות. הוא לא רטן ולא נדחף אל קדמת הבמה, הוא הקשיב והתמזג בנעימות בסביבה. כשהיה בא היה נוטל לידו ספר קורא בשלוות נפש של אדם שאין לו דאגות, דיבורו בנחת היה והתנהגותו היה מנומסת להפליא, הגון וישר דרך.

"מחרידה המחשבה על הרצחו אתמול בשגגה, וכנראה שלעולם לא באמת נדע מה אירע שם (הכל נרטיבים של חוויות אנושיות) וכמו תמיד במוות, יש מישהו שהיעדרו לא מאפשר להשלים את התמונה".

מסע הלוויתו נדחה למוצאי השבת בשל דיון בבית המשפט על נתיחת גופתו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
שמחה חודדטוב דבר ירושלים ניסיון פיגוע ירושלים לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}