י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

פתאום הכריז הקב"ט בבית הספר: "מחבל! להיכנס מתחת לשולחנות"

הקב"ט של מודיעין עילית ביצע תרגיל בבית ספר ללא שעדכן את הצוות והודיע ברמקול: "יש פיגוע - כולן להסתתר" • הורה: "בתי עדיין בחרדה - מצב האבטחה גרוע אבל חוששים להתלונן" • העירייה: "נבדוק ונסיק מסקנות"

פלאש90, חן לאופלד
פלאש90, חן לאופלד


סיוטים, פחד וחרדה וחוסר אחריות: קצין הבטחון של מודיעין עילית הגיע לבית ספר בעיר, והכריז על המצאות מחבל במקום, וזאת ללא שתיאם קודם לכן עם כל צוות בית הספר, שמדובר בתרגיל, כך לדברי הורי בית הספר "חסדי אבות" בשכונת ברכפלד במודיעין עילית.

שלשום (ב'), במהלך שעות הלימודים, הגיע יוני ברנפלד קצין הביטחון של העיר מודיעין עילית לבית הספר, נכנס לחדר המנהלת שלא שהתה במקום באותה שעה, הפעיל את מערכת הכריזה והודיע כי מחבל חדר לתוך בית הספר ויש פיגוע באחחת הכיתות.

"על כל הבנות לשכב על הריצפה ולהתחבא מתחת לשולחנות", הורה. המורות לא ציפו לכך, ופאניקה פשטה בבית הספר. רק לאחר זמן קצר הודיע הקב"ט לבנות המבוהלות כי מדובר רק בתרגיל.

הבנות נשמו לרווחה? לא בטוח.

"הבת שלי חזרה הביתה לחוצה ומפוחדת", מספר ג. אב לילדה. לדבריו, מדובר בתקופה סופר רגישה מבחינה בטחונית, דבר הדורש זהירות יתירה בתרגילים מהסוג הזה: "חדשים לבקרים מדווחים על פיגועים בכל רחבי הארץ, ומגיע לא אחר מקצין הביטחון ללא הודעה מוקדמת למורות, ומכניס אותן לפאניקה מטורפת יחד עם הבנות הצעירות.

לטענת קצין הבטחון, הוא הודיע כבר לפני כחודש למנהלת על כוונתו לערוך את התרגיל. "גם אם נצא מנקודת הנחה שהוא צודק", אומר ג., "למה לא לעדכן את המורות לפני שמתחיל תרגיל? הבת שלי מסוייטת, ואני חושב ברצינות לשלוח אותה לפסיכולוג, כך גם שמעתי מהורים נוספים".

לדברי הורה אחר, "הקב"ט הוא זה שהוא שאחראי בין היתר על האבטחה ולא ייתכן שכך יתנהג".

עוד הוא מוסיף: "זה מספר חודשים שהאבטחה בבית הספר היא לא מן הטובות, אך ההורים מפחדים להתלונן על כך".

'בחדרי חרדים' פנה אל הקב"ט, שהפנה את הנושא לעיריית מודיעין עילית. מטעם העירייה נמסר: מעיריית מודיעין עילית נמסר: "אנו בודקים את המקרה וננקוט בכל ההליכים הנדרשים, במלוא החומרה".
מודיעין עילית קבט ביס טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}