י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

נס במעלה אדומים: מחבלת הפעילה מטען במכונית, שוטר נפצע קל

סמוך למעלה אדומים, שוטר תנועה סימן לנהגת חשודה שנהגה ברכב פרטי, לעצור - היא צעקה 'אללה אכבר' ופוצצה מטען, המחבלת שרדה ופצועה קשה • הכביש נפתח לתנועה • הבוקר גויסו כוחות נוספים למשמר הגבול

צילום: פלאש 90, ארכיון
צילום: פלאש 90, ארכיון


קצת אחרי השעה 7 הבוקר (א') התרחש אירוע הטרור הראשון הבוקר. נהגת מכונית תופת פוצצה מטען בתוך רכב, בסמוך למחסום א'זעיים בירושלים, זאת לאחר ששוטרים זיהו רכב חשוד, וסימנו לו לעצור.

הרכב נע בנתיב הימני, המיועד לתחבורה ציבורית בלבד. שוטר התנועה שסימן לרכב לעצור, זיהה כי הנהגת "לחוצה מאוד", ירד מהניידת והתקדם לעבר הרכב, הנהגת בתגובה קראה 'אללה אכבר' והפעילה מטען שהביא לפיצוץ ברכב.


מטען חבלה במעלה אדומים


המחבלת שתחילה דווח כי נהרגה במקום, נפצעה באורח קשה. השוטר נפצע בפניו ונכווה באורח קל.

ללא ספק מדובר בנס, נוסף על שרשרת הניסים בשבוע האחרון. אילו היתה מצליחה המחבלת להפעיל את המטען ברכב, במקום הומה אדם, תוצאות האירוע היו אחרות.

בנוסף, אנשי החבלה של המשטרה גילו ברכב שני בלוני גז - אלו נועדו ככל הנראה להגביר את עוצמת פיצוץ המטען ולהביא לנפגעים רבים. ערנותו של השוטר כפי הנראה בילבלה את המחבלת, וכך עוצמת הפיצוץ היתה נמוכה.

על פי הערכות שונות, יעדה המקורי של המחבלת היה מחסום צהל"י הממוקם 200 מטר מהמקום בו זוהתה.

חבלני המשטרה ואנשי הכיבוי, ביצעו פעולות מדוקדקות של בדיקת הרכב, אבטחתו ומניעת פיצוצים נוספים, ובתום שעה קלה, הכביש (437), המוביל בין היתר מאזור ים-המלח אל ירושלים, נפתח מחדש לתנועה.

יצויין כי הכוננות בירושלים גבוהה. מספר השוטרים המאבטחים את קו התפר והשכונות בירושלים, שובר את כל השיאים. אתמול, הורה ראש הממשלה על גיוס חירום של 13 פלוגות משמר הגבול.

צילום: כבאות והצלה מחוז יו"ש






טרור מעלה אדומים מחבלת פיגוע ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}