י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

פיגוע רודף פיגוע: בחור ישיבה נדקר בירושלים, שוטר הותקף בקרית ארבע

גל הטרור נמשך: ערבי תקף בחור ישיבה בן 16 סמוך לכיכר זוועהיל בירושלים, ודקר אותו בגבו • הבחור נפצע קל, המחבל נמלט ונלכד • במקביל: שוטר נדקר בקרית ארבע, המחבל חוסל • מחבלת נוטרלה גם בעפולה - ללא נפגעים • תיעוד נרחב

צילום ארכיון
צילום ארכיון


שוב פיגוע דקירה בירושלים: סמוך לשעה 12:00 מחבל קטין כבן 17.5 תושב חברון, הסתובב ברחוב שמואל הנביא, כשהבחין בנער יהודי כבן 16, התקרב אליו, דקר אותו בפלג גופו העליון ונמלט.

אזרחים התקשרו למוקד 100 ודיווחו על האירוע. כוחות משטרה ומג״ב שהיו בסמוך פתחו בסריקות לאיתור הזירה, פגשו בקורבן בצומת זקס-חיים ברלב וכן במחבל שענה לתיאור שנמסר לשוטרים.

על גופו של הקורבן אותרו 2 פצעי דקירה וחבלה באזור הצוואר והוא פונה ע"י מד"א במצב קל.

המחבל שנעצר הועבר לחקירה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים.

בנוסף, בסריקת הזירה והציר ממקום האירוע ועד מקום איתור ומעצר המחבל, אותר כלי התקיפה שככל הנראה שימש את המחבל.

מהירות התגובה של השוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות הביטחון מנעה שוב המשך פגיעה בחפים מפשע. מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את השוטרים, לוחמי מג"ב ולוחם האש שנטלו חלק בהשתלטות המהירה ומעצר המחבל ״הפריסה הרחבה בשטח מסייעת בהגעה מהירה ותגובה נחושה בכל אירוע. משטרת ירושלים ממשיכה בהיערכות המוגברת בכלל רחבי העיר ובדגש למוקדי החיכוך ומקומות הומי קהל למען בטחון תושבי הבירה ומבקריה״.

שוקי בוזגלו, לוחם אש מכבאות והצלה ירושלים, שעצר את המחבל: ״נסעתי ברכבי ברחוב שמואל הנביא, ולפתע שמעתי אנשים צועקים מחבל! ראיתי אדם דקור ומישהו שכולם מצביעים עליו כשהוא רץ. זינקתי מהרכב, רצתי אחריו והשגתי אותו. תוך שניות ספורות השתלטתי עליו וביחד עם שוטרים חמושים ריתקנו את המחבל לקרקע. אני שמח שהצלחתי לסייע למנוע מהמפגע להמשיך ולדקור לפצוע ולסכן חיים של אזרחים נוספים״.

AoQ34Pp8Ya8sdDYqiFs0PJyF8ZrjAwwPs0b6qTB5mvY_


דקות אחדות לאחר מכן, התקבל דיווח על אירוע דקירה נוסף בקרית ארבע, בשער המערבי - באותו המקום בו היה פיגוע דקירה אתמול.

שני שוטרים ביצעו בדיקה לחשוד, במהלכה המחבל דקר את אחד השוטרים ביד וברגל וניסה לחטוף את נשקו. השוטר השני ירה לעבר המחבל והרג אותו. השוטר פונה במצב קל לבית החולים שערי צדק.

מתחקור האירוע עולה, כי במהלך היערכות המחוז בימים האחרונים וליום שישי בפרט בדקו שוטרי סיור יהודה של מרחב חברון פלסטיני שהלך בצורה מחשידה בצומת המערבית של קריית ארבע.

שוטרי הסיור הגיעו בצורה רכובה וכאשר פתחו את דלת הניידת בכדי לדבר איתו שלף המחבל סכין והחל לדקור את השוטר, השוטר שישב לצד הנהג פרק מהרכב והבחין כי המחבל אוחז בנשק של השוטר השני וביצע ירי לעבר המחבל עד שנוטרל.

השוטר שירה במחבל סיכם: "פרקתי מרכב לאחר שחברי נדקר והבחנתי שהוא אוחז בנשק שלו. ביצעתי ירי עד שנוטרל". מתחקור בזירה עולה חשד כי המחבל היה בדרכו לקבוצת אזרחים שעמדו בשער המערבי ולכן פעולת השוטרים מנעה פיגוע גדול.

פורום רבי הניצבים והניצבים בדימוס מביע הערכתו המלאה לשוטרים ללוחמי מגב למפקדים ולמתנדבים הפועלים כמו תמיד גם בעת הזו בו העורף הופך לחזית בחזית המאבק נגד הטרור ובהגנה על שלום הציבור ובטחונו הערכה מיוחדת מביעים חברי המועדון לניצב בנצי סאו מ״מ המפכ״ל המגלה אחריות אישית ולאומית ומוביל את שוטרי משטרת ישראל בראש המאבק בהצלחה רבה.

גם עפולה במפת הטרור: מחבלת נוטרלה
בהמשך הצהריים, בכניסה לתחנה מרכזית עפולה, הגיעה חשודה - מחבלת אשר ניסתה לדקור באמצעות סכין את המאבטח שמוצב בכניסה.

המחבלת נורתה בבטנה ונפצעה במצב בנוני, מפונית על ידי אמבולנס של מגן דוד אדום לבית החולים העמק בעפולה, כשמצבה מוגדר בינוני.

פגוע דקירה בעפולה


במקום כוחות משטרה גדולים אשר בוחנים כי אין חשד נוסף לפיגוע.

מחברת סופרבוס נמסר כי היא פועלת בהתאם להנחיית המשטרה בעפולה. בעקבות האירוע, קווי האוטובוס יוצאים מרחוב קהילת ציון ולא מהתחנה המרכזית.

מחקירה ראשונית בזירה עולה, כי המחבלת החשודה הגיעה לפתח הכניסה לתחנה המרכזית בעפולה ובאמצעות סכין ניסתה לדקור את המאבטח, בתגובה המאבטח ירה לעברה במטרה לנטרלה, ללא נפגעים. גם בשלב זה מוענק טיפול רפואי למחבלת בזירה. כוחות משטרה גדולים זורמים לזירה, מבוצעות סריקות בשטח הסמוך לזירה.

מדוברות העמק נמסר כי למרכז הרפואי העמק פונו 5 נפגעי חרדה מהאירוע בעפולה. הם מטופלים במיון ומצבם קל.

צילום: אריק אבולוף










צילום: דודי גלויברמן








דקירה משטרה מחבל בחור ישיבה פצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}