כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

טרור נגד טרור: יהודי דקר ארבעה ערבים

מדובר בארבעה עובדים ערבים של עיריית דימונה, שנדקרו הבוקר על רקע לאומני בידי יהודי • וידאו

טרור נגד טרור: יהודי דקר ארבעה ערבים
משטרה


חשד לפיגוע לאומני: יהודי דקר ארבעה עובדים ערבים של עיריית דימונה ופצע שניים מהם במצב בינוני עד קשה.

הבוקר (ו) סמוך לשעה 9:00 נדקר תושב הפזורה הבדואית, עובד עיריית דימונה העוסק בנקיון, ברחוב מרחבים בדימונה ונפצע באורח בינוני. בסמוך אליו נמצאה הסכין בה נדקר.

לאחר כ-45 דקות, התקבל דיווח נוסף במוקד במאה של משטרת המחוז הדרומי אודות דקירה בכניסה לבית ספר להימן בעיר בשדרות בן גוריון, שלושה פלסטינים נדקרו על ידי אותו חשוד באמצעות מברג.

מחבל יהודי דקר 4 ערבים בדימונה, 2 מהם במצב בינוני עד קשה


השוטרים שהגיעו למקום איתרו את הדוקר, יהודי תושב דימונה, עצרו אותו והעבירו אותו לחקירה. על פי החשד, הגבר שנעצר הוא זה שביצע את כל מקרי הדקירה והרקע הוא ככל הנראה לאומני.

החשוד בדקירה, בחור יהודי תושב דימונה בשנות ה-20 לחייו המוכר למשטרה, טען בחקירתו כי חשב שכל הערבים מחבלים ולכן דקר היום 4 ערבים עד שנעצר.

מפקד מרחב הנגב תת ניצב אמנון אלקלעי שיבח את תגובת המאבטח שניטרל את החשוד בדקירה ומנע מהאזרחים שהיו במקום מלפגוע בו. עוד הוא ציין כי בימים אלה נדרשת מכולנו כאזרחים אחריות להימנע מלפגוע באחרים על רקע זהותם או לאומיותם וכי המשטרה תנקוט ביד קשה ובאפס סובלנות כלפי כל מי שיהיה מעורב בפעולות מסוג זה.

לחדר הטראומה במרכז הרפואי סורוקה פונו 2 פצועים מדימונה. שניהם הגיעו עם פצעי דקירה באזור החזה מצבם בינוני-קשה. הם יועברו להמשך טיפול במחלקה לכירורגיית חזה ולב.

פאראמדיק מד"א אורגד כהן שטיפל בפצוע הראשון סיפר: "כשהגענו, במקום היו הרבה אנשים שהגיעו ממרכז המסחרי הסמוך, על המדרכה שכב פועל צעיר כבן 20 שככה"נ עסק בעבודות נקיון, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון, העלנו אותו מייד לאמבולנס והענקנו לו טיפול רפואי שנמשך בדרך לבית החולים, כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".

תגובות חריפות:
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה בתוקף את הפגיעה בערבים חפים מפשע. "ישראל היא מדינת חוק וסדר. נמצה את הדין עם כל מי שינקוט אלימות ויפר את החוק, מכל צד שהוא".

ראש העיר דימונה, בני ביטון: ״צעיר, שכרגע עצור ונמצא בחקירה, דקר לכאורה ארבעה בני מיעוטים, שלושה מהם עובדי אגף שפ"ע בעיריית דימונה. הדקירות בוצעו בשתי זירות שונות, כאשר בזירה אחת בוצעה דקירה של אדם אחד ואילו בזירה השנייה נדקרו שלושה. ראש העיר מצר על האירועים הכואבים והמדאיג וקורא לציבור לנהוג איפוק. ראש העיר הודה למשטרת דימונה על עבודתה הטובה בשטח. כמו כן שוחח ראש העיר עם השר לבט"פ גלעד ארדן, דיווח לו על האירועים ומסר לו כי במהלך היום הוא יבקר אצל הפצועים ובני משפחותיהם יחד עם מפקד המחוז הדרומי״.

השר אורי אריאל הגיב בעקבות אירוע הדקירה בדימונה: ״אם אכן מדובר בנקמה מדובר באירוע חמור שאסור שיתרחש. אני מברך את כוחות הביטחון על תפיסתו המהירה וקורא למערכת המשפט לעשות עימו דין בהקדם האפשרי. התחושות הקשות של הימים האחרונים מובנות אך זה לא מצדיק פעולות נקמה כגון אלו. יחד נחזק את כוחות הביטחון להמשיך ולפעול כנגד הטרור במלוא העוצמה״.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי שוחח עם ראש עיריית דימונה והתייחס לאירועי הדקירה היום בעיר דימונה. "ראשית אני רוצה לאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה לארבעת נפגעי הדקירה הבוקר בעיר דימונה, מדובר במעשה חמור ביותר בו צעיר יהודי ע"פ החשד תושב העיר דימונה לוקח את החוק לידיו, נוטל סכין ודוקר ארבע אנשים רק בגלל מוצאם והיותם ערבים, ברצף האירועים הקשים ולהט הרוחות ניצבים שוטרי משטרת ישראל שרצים מזירה לזירה, חוחרים למגע תוך סיכון חייהם ונחושים לבלום את האירועים ולהציל חיים. אני קורא לכל תושבי הדרום לגלות אחריות ולשמור על איפוק, כאבם ותסכולם מובן אך יש להביע את המחאה בצורה לגיטימית חוקית ודמוקרטית לא בלקיחת החוק לידיים וביצוע פעולות נקם שרק מלבות את האש ומתסיסות את האווירה ויכולות לפגוע במרקם החיים המשותף והטוב שלנו כאן בדרום. כל מי שיפר את הסדר הציבורי יעבור על החוק נפעל נגדו בנחישות ונפעל למצות עימו את הדין במלוא החומרה".

צילום: חטיבת דובר המשטרה








24254

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}