ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

נתניהו מבהיר: "האיסור לעלות להר הבית - גם לח"כים הערבים"

נתניהו מגיב במהירות ללחץ מימין • בעקבות הסערה שחולל האיסור שהטיל על עליית שרים וח"כים יהודים להר הבית, מבהירים מקורבי ראש הממשלה כי האיסור כולל גם את הח"כים הערבים • ח"כ טיבי בתגובה: "מחר נגיע לאל-אקצא"

צילומים: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90
צילומים: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90


בעקבות הזעם בימין על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לאפשר עליית שרים וחברי כנסת יהודים להר הבית, מבהירים הבוקר (ה) בסביבת ראש הממשלה כי הוראת נתניהו למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח״כים להר הבית עד להודעה חדשה, חלה על יהודים וערבים כאחד.

ההחלטה נובעת מתוך רצון לצנן את האווירה הנפיצה השוררת סביב הר הבית. לדברי אותם מקורבים, בימים האחרונים מנע נתניהו מאישי ציבור פלסטינים לעלות להר הבית.

מוקדם יותר היום מתחו שרי הממשלה ביקורת חריפה על ההפרדה בין חברי כנסת ערבים ויהודים. השר לענייני ירושלים זאב אלקין מהליכוד, אמר בראיון לגל"צ. "אפשר להבין את ההיגיון למה בסיטואציה הזאת לא כדאי ששרים או חברי כנסת יעלו להר הבית; יש רק דבר אחד שלא ברור לי בהחלטה הזאת - וזה למה זה לא כולל את הח"כים מהרשימה המשותפת".

"אין מישהו שמסית יותר גם תוך כדי העלייה להר הבית וגם בשוטף מחברי הכנסת מהרשימה המשותפת", הוסיף אלקין, "הם משלהבים את ההמון ומתנגשים עם המשטרה בהר הבית".

גם שר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי תקף את ההחלטה: "אמרו לי שההנחיה שלא לעלות להר הבית היא רק לחברי כנסת יהודים. זה בלתי נתפס בעליל. אדבר עם רה"מ ואברר איתו את העניין. מעריך שנגיע להבנה", ציין אריאל, והזהיר כי "אם לא - נשקול מה לעשות".

טיבי: "מחר נגיע לאל-אקצא"
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מסר בתגובה להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו הולך סחור סחור, חסר עמדה ועמוד שדרה. מתחם אל אקצא הינו שטח כבוש שעל פי הסטטוס קוו נמצא בניהול מלך ירדן והוואקף המוסלמי, אין לנתניהו סמכות חוקית או מוסרית למנוע מהח״כים הערבים להגיע למסגד. נתניהו ממשיך להיגרר אחרי הנהגת המתנחלים בקואליציה ומדרדר את כולנו לפי תהום.

"מי שחרד לביטחון, לא יכול לעסוק בניהול נקודתי של הסכסוך אלה חייב לחתור להסדר כולל ולניהול משא ומתן אמיתי וכן שמטרתו סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית".

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר ועדת אלקודס ברשימה המשותפת, הגיב: "לא נתניהו ולא הימין יוכלו למנוע מאיתנו להיכנס למסגד אלאקצה שלנו. מי שהחליט בתחילה על מניעת הפרובוקטורים מימין כמו אורי אריאל שכניסתו הציתה את השטח כדי לצנן את האוירה עושה סיבוב פרסה וסלטה לאחור ומחליט במחי יד להסלים את המצב. זו החלטה מטורפת אך בלתי חוקית. מחר כולנו נהיה שם במסגד אלאקצה, כי זה המסגד שלנו. לשים ח"כים ערבים ומוסלמים במישור אחד עם אריאל וחוטובלי זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם. החלטה זו מוסיפה שמן למדורה".
נתניהו איסור הר הבית עליה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}