י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

דיון חירום בקבינט: "ננקוט בצעדים תקיפים"

הקבינט המדיני-בטחוני בכנס חירום • נתניהו מבטיח: "ננקוט בצעדים נוספים להגביר את ההרתעה"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


בעקבות סבב הפיגועים הרצחניים בירושלים והמצב הביטחוני בישראל מתכנס הערב (ב') הקבינט המדיני ביטחוני, לדון באירועים הקשים ובדרכי הפעולות של ישראל בתגובה לגל פיגועי הטרור של השבועות האחרונים.

בערב החג כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מיד עם שובו מארה"ב כינוס חרום עם צמרת כוחות הביטחון של מדינת ישראל בקריה בתל אביב. לאחר הדיון הנחה ראש הממשלה למקוט במספר צעדים נוספים כדי למנוע אירועי טרור נוספים וכדי להגביר את ההרתעה ולהעניש את המפגעים.

לאחר הכינוס אמר ראש הממשלה כי "הצעדים הללו כוללים בין השאר זירוז הריסת בתי מחבלים, הרחבת מעצרים מנהליים של פורעים, תגבור נוסף כוחות בירושלים וביהודה ושומרון והרחקת מסיתים מהעיר העתיקה ומהר הבית. אנחנו פועלים כדי שאזרחי ישראל יוכלו לנוע בבטחה".


נתניהו

נתניהו בהודעה מיוחדת. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם למעצר חוליית רוצחי בני הזוג הנקין הי"ד ואמר: "אנחנו מפעילים יד חזקה נגד הטרור וגם נגד המסיתים. אנחנו פועלים בכל החזיתות. אנחנו הוספנו כארבעה גדודים לסד"כ הכוחות של צה"ל ביהודה ושומרון ואלפי שוטרים בירושלים. המשטרה נכנסת לעומק השכונות הערביות כפי שלא נעשה בעבר.

"אנחנו נהרוס בתי מחבלים. אנחנו מאפשרים פעולה תקיפה של כוחותינו נגד מיידי האבנים וזורקי בקבוקים. הדבר הזה נחוץ לשמור על ביטחון אזרחי ישראל בצירי התנועה ובכל מקום. אנחנו איננו מוכנים לתת חסינות לשום פורע, לשום מסית, לשום טרוריסט בשום מקום ולכן אין מגבלות של פעולת כוחות הביטחון. אנחנו גם נסיר מגבלות לגבי תנועה, לגבי פעולה נגד מסיתים, אנחנו נפעל נגד התנועה האסלאמית, שיחד עם החמאס והרש"פ היא המקור העיקרי להסתה. אני מבקש להודות לחיילי צה"ל, לחיילי מג"ב, לשוטרי משטרת ישראל ולאנשי השב"כ שעובדים סביב השעון למען ביטחוננו, הם עושים עבודה מצוינת. יש להם את כל הגיבוי ממני ומממשלת ישראל. אנחנו במאבק קשה, אבל שיהיה ברור דבר אחד – אנחנו ננצח בו, וכפי שהבסנו את גלי הטרור הקודמים נביס גם את גל הטרור הזה".
נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}