י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

נהגי הרכבת הקלה חוייבו להפסיק את השביתה

שופטת ביה"ד חייבה את עובדי הרכבת הקלה לשוב לעבודתם • עובדים שיודיעו שהם "חולים" יחוייבו להיבדק

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיע לדיון הלילה (ג'), בבית הדין לעבודה וקרא להורות לעובדי הרכבת הקלה להתייצב לעבודתם. "אני לא מודע למגפות שיש בעיר שפרצו פתאום מיד ובצמוד לסכסוך עבודה", אמר.

"למעלה ממאה ארבעים אלף איש נוסעים ברכבת הקלה", אמר, "ואין להם תחליף תחבורתי סביר. העיר ירושלים משלמת מחיר כבד מאוד. אני כואב את כאבם של תושבי ירושלים. אני לא נוהג להגיע לבית המשפט ואני מבקש לקחת ברצינות את מה שקורה כאן".

נציג הרכבת הקלה אמר בדיון כי מחר צפויים להגיע לעיר עשרות אלפי מבקרים ומספר הנוסעים ברכבת הקלה צפוי להגיע לכ-150 אלף נוסעים בשל החג. התמשכות השביתה תגרום לפגיעה משמעותית בנוסעים.

בסופו של הדיון שופטת בית הדין האזורי לעבודה הוציאה צו המחייב את עובדי הרכבת הקלה שהודיעו על מחלה לשוב לעבודתם. עובדים שיודיעו שהם "חולים" יחוייבו להגיע לעבודה להיבדק על ידי רופא תעסוקתי.

צו בית הדין ניתן לאחר שההסתדרות לא הצליחה לפעול מול הנהגים ולגרום למספר מספק של עובדים לחזור לעבודה כך שהרכבת הקלה תוכל לפעול מחר כסדרה. העובדים "החולים" יחוייבו להגיע לעבודה במהלך הלילה להיבדק.

מהנהלת סיטיפס נמסר: "אנו מקווים שהחלטת בית הדין האזורי לעבודה תגרום לנציגות הנהגים להתעשת ולפעול בהתאם לצו בית הדין כך שניתן יהיה להחזיר את שירות הרכבות מחר למען עשרות אלפי הנוסעים והמבקרים בחג".
רכבת קלה שביתה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}