ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בקבוקי תבערה בהר הבית: סיכום אירועי החג

התפרעויות קשות בהר הבית • שוטרים הותקפו בעיר העתיקה • מזכ"ל האו"ם קורא ללחוץ על ישראל • סיכום כל אירועי החג

צלם: אחמד ג'הרבי פראש
צלם: אחמד ג'הרבי פראש


חג סוכות לא שקט בהר הבית: בבוקר החג השתלטו כוחות המשטרה על פורעים ערבים בהר הבית, זאת לאחר שהתבצרו במסגד אל-אקצא, ירו זיקוקים, השליכו אבנים, בקבוקי תבערה וצבע. הפורעים אף הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד ואף הקימו מחסומים ברחבה המובילה אליו. המשטרה הציבה בפתח המסגד, אלמנט שמונע את מעבר האבנים והאמצעים המסוכנים המושלכים מהמסגד. בהמשך, המשטרה השוטרים הצליחו להסיר את הביצורים שמנעו את הגישה לדלת האחרונה של מסגד אל אקצא, העבירו את האלמנט החדש וסגרו את דלת המסגד באמצעותו. במהלך היום סיירו בשטח הר הבית כ - 728 מבקרים מהם 685 תיירים.

הפרות סדר הר הבית חג סוכות


בסמוך לשער המג'לס בעיר העתיקה בירושלים נעצרו שני ערבים - אחד מהם קטין - שתקפו שוטרים. שוטר נפגע קל וטופל ע"י צוות רפואה משטרתי. העצורים הועברו לחקירה במרחב דוד. בסמוך לשער השבטים התקהלו ערבים וניסו לתקוף שוטרים. פוזרו תוך שימוש באמצעים. אין נפגעים.

פעוטה בת שנתיים נהרגה, אחותה נפצעה קשה ואמה (30) נפצעה בינוני בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 90, בסמוך לבית שאן. מצבם של שני הפצועים מהרכב השני כבני 30 מוגדר בינוני

שוטרי תחנת קדמה עצרו סמוך לכביש 6/כביש 57 לאחר מרדף רגלי 2 חשודים כבני 30 תושבי ראש העין וטירה, החשודים בגניבת מערבל בטון מאתר בניה באזור מסובים. המערבל הושב לאתר.

בבוקר החג אותרה צעירה אריתראית כבת 29 ברח' צ'לנוב פינת מטלון בתל אביב כשהיא מחוסרת הכרה. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותה. על פי החשד, היכה הגבר (33) את בת זוגתו בראשה באמצעות אבן גדולה וגרם למותה. מתנדב משטרה שנקלע במקרה למקום זיהה את המתרחש ועיכב את החשוד עד להגעת שוטרי תחנת שרת אשר ביצעו את מעצרו והעבירו אותו לתחנה לשם חקירתו. החשוד הודה ברצח ואף ערך שחזור עם החוקרים.

בליל החג נשדד תושב הצפון (60) בשכונת רסקו בנצרת עילית. החשוד הכה את הקורבן באמצעות אבן ואז שדד ממנו תיק עם כסף. הנשדד פונה לקבלת טיפור רפואי במצב קל. שוטרי תחנת נצרת עילית פתחו בסריקות אחר החשוד, נפתחה חקירה בתחנת נצרת עילית.

יריות נורו בליל החג לעבר בית עסק בכפר מגאר בצפון, נגרם נזק קל. שוטרי תחנת טבריה אספו ממצאים בזירה ופתחו בחקירת הארוע.

בכפר איכסאל פרצה קטטה במהלך ליל החג, על רקע סכסוך משפחתי. שוטרי תחנת העמק בסיוע שוטרי התחנות הסמוכות הגיעו לזירה והפרידו בין המעורבים. נעצרו 3 חשודים בארוע. הערב תבקש המשטרה לאריך מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.

שוטרי תחנת טבריה עצרו בליל ובבוקר החג ארבעה חשודים בקטטה שפרצה בכפר עילבון אתמול הערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.

בכלביה של עמותת 'תנו לחיות לחיות' בסכנין פרצה שריפה בליל חג הסוכות. שלושה צוותי כיבוי חילצו את הכלבים מהכלובים במקביל לפעולות כיבוי האש, 2 כלבים נשרפו למוות. בתום פעולות הכיבוי נפתחה חקירה על מנת לקבוע האם מדובר בהצתה או כשל שגרם לשריפה. קצין החקירות רשף/מ קובי כהן ציין כי אותרו במקום ראיות לפיהם ניתן לקבוע כי מדובר באירוע פלילי.

לפנות בוקר התפתחה קטטה בין מבלים שהיו בגילופין במועדון של עובדים זרים ברחוב הנביאים בחיפה, ארבעה נפצעו קל ובינוני. שוטרי תחנת חיפה השליטו סדר במקום ועצרו 4 חשודים במעורבות בקטטה. המקום נסגר והבעלים זומנו לחקירה.

ילד הובא לאחר כניסת החג מהפזורה הבדואית בנגב למרפאה בדימונה כשהוא מחוסר הכרה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ולאחר מאמצי החייאה, רופא במרפאה קבע את מותו של ילד כבן 4. אביו מסר שנפל מטרקטורון. נפתחה חקירה.

רכב חשוד שנמלט מהשוטרים בשדרות רגר בבאר שבע בליל החג, חצה מספר צמתים ברמזור אדום. בצומת האוניברסיטה לכיוון צפון הרכב פגע בשני כלי רכב וכתוצאה מכך נפגעו קשה שניים מהחשודים שהיו ברכב שנמלט ושנים נוספים נפגעו קל ובינוני ומהרכב השני נפצעו שנים קל.

נבחרת ישראל באקרובטיקה זכתה היום במדליית כסף ומדליית ארד באליפות אירופה שלשת הבנות 11-16 - יארוסלבה בקרנב, יובל רזניק ונעה קזדו יקר, הגיעו למקום השני אחרי נבחרת רוסיה ולפני נבחרת אנגליה הגיעו למקום השלישי באירופה, לאחר נבחרת אנגליה ונבחרת רוסיה.

תייר רוכב אופניים התמוטט בשעות אחר הצהרים של החג סמוך לקרני שומרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה צבאי העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר כבן 50.

חדשות חוץ
ראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטאולו אמר במסיבת עיתונאים בעצרת הכללית של האו"ם כי "לא ייתכן שפתרון למשבר בסוריה יכלול את הנשיא בשאר אסד".

יצרנית הרכב סקודה הודיעה כי ב-1.2 מיליון מכוניות של החברה מותקנת תוכנת הטעיית בדיקות הזיהום שהתגלתה אצל פולקסווגן. גרמניה פתחה בחקירה פלילית נגד יו"ר פולקסווגן לשעבר מרטין וינטרקורן, לאור פרשת המנועים שצוידו במתקן זיוף רמת הזיהום. החקירה תתמקד בחשד להונאה במהלך מכירת כלי הרכב.

22 מורדים חות'ים נהרגו בבמהלך חג הסוכות בהפצצות של כוחות המזוהים עם ממשלת תימן והקואליציה הערבית במחוז מריב במזרח המדינה. כך נמסר מסגן מושל המחוז שמפקד על הכוחות בשטח.

נציגי ארצות הברית, רוסיה, איראן, סעודיה, טורקיה ומצרים יתכנסו בחודש הקרוב כדי לדון בסוגית סוריה. כך מסר סגן שר החוץ של רוסיה מיכאיל בוגדנוב. המפגש בין איראן לארה"ב, רוסיה, סעודיה, טורקיה ומצרים יתקיים בחודש אוקטובר. כך מסרה סוכנות הידיעות RIA.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון קרא בעצרת הכללית של האו"ם לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל ועל הרשות הפלסטינית לשוב לשולחן המשא ומתן. הוא התייחס גם למשבר בסוריה, ואמר כי "שיתוקה של מועצת הביטחון איפשרה לזוועות במדינה להימשך. חברות מועצת הביטחון צריכות לצעוד קדימה וליטול תפקידי מפתח בביסוס השלום".

ראש הממשלה הטורקי אחמט דבוטאולו אמר כי טורקיה מסרבת להקים מרכזי קליטת מהגרים, כפי שהורה האיחוד אירופי כחלק מהתוכנית לפתרון המשבר. "אמרנו לאיחוד האירופי שאין למהגרים מקלט בטורקיה", הוא הוסיף כי טורקיה תעבוד יחד עם גרמניה לפתרון המשבר.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר שאין לו תוכניות לשלוח כוחות חי"ר לסוריה. בראיון לרשתות הטלוויזיה האמריקנית CBS ו-PBS הוסיף פוטין שמטרת הכוחות הרוסיים בסוריה היא לתמוך במאבק משטר אסד בארגוני טרור.

שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישופ, אמרה שמספר האוסטרלים הנלחמים למען דאעש בסוריה ועיראק הכפיל את עצמו בשנה האחרונה ל-120. בישופ העריכה שהקצב בו בני ארצה מתגייסים למען ארגון המדינה האיסלאמית יקטן.

הסיכום בשיתוף מוקד זק״א ורשת ׳קבוצת העיתונאים רוטרניק׳
הר הבית טרור דאעש טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד