כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

74 ילדים נפגעו בשנת 2014 בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים בתחום העירוני

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את ההסברה והחינוך בנושא רכיבה נכונה ובטוחה על אופניים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה"

74 ילדים נפגעו בשנת 2014 בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים בתחום העירוני
חדשות 24



על-פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 נפגעו 74 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים כשרכבו על אופניהם בערים, מתוכם ילד אחד נהרג, ו-23 ילדים נפצעו קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להגביר את המודעות וההסברה בקרב הילדים לסכנות שברכיבה על אופניים ללא קסדה וללא אמצעי בטיחות אחרים כמו מגנים וכפפות, וזאת במטרה לצמצם את ההיפגעות הגבוה של הילדים ביום הזה".

בכל שנה, בממוצע, נפגעים 87 ילדים בתאונות אופניים בתחום העירוני ושני ילדים נהרגים.
תל אביב היא העיר בה הכי הרבה ילדים נפגעו בעשר השנים האחרונות בתאונות אופניים
• בתל אביב, נפגעו 107 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2005-2014 בתאונות אופניים, שלושה ילדים נהרגו ו- 8 נפצעו באורח קשה.
• בבני ברק, נפגעו 56 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2005-2014 בתאונות אופניים, חמישה נפצעו באורח קשה.
• בירושלים, נפגעו 52 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2005-2014 בתאונות אופניים, שני ילדים נהרגו ו- 18 נפצעו באורח קשה.
• ברחובות, נפגעו 39 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2005-2014 בתאונות אופניים, ארבעה נפצעו באורח קשה.
• בחולון, נפגעו 32 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2005-2014 בתאונות אופניים, שניים נפצעו באורח קשה.
• בראשון לציון, נפגעו 20 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2005-2014 בתאונות אופניים, שני ילדים נפצעו באורח קשה.

בשנים האחרונות השתכללו האופניים הקלאסיים וכיום ניתן למצוא רוכבים רבים על אופניים חשמליים, שמהירותם יכולה להגיע גם ל- 60 ו- 70 קמ"ש. האופניים החשמליים הפכו להיות נפוצים יותר ויותר, בקרב ילדים עד גיל 14, אך בספטמבר האחרון הוחלו תקנות חדשות בנושא.

על פי התקנות, רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 14 אסורה. בנוסף קובעות התקנות כי ההספק המרבי של המנוע יהיה 250 וואט ומהירות האופניים לא תעלה על 25 קמ"ש. כמו כן, נאסרת רכיבה על גבי המדרכה (רוכבים בגילאי 14 עד 16 יידרשו לרכוב בשבילי אופניים בלבד) וכל הרוכבים יחוייבו לנסוע באופניים כאשר על ראשם מגנה קסדה.

כדי להימנע מפגיעה חמורה ברכיבה על אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים, סקייטבורדים ודומיהם, יש להקפיד על חבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. הקסדה סופגת את המכה במקום הראש ולמעשה מפזרת את המכה על פני כל שטח הקסדה. ממחקר שנערך על ידי ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר אילן בשיתוף עמותת "אור ירוק", עולה כי רק 27% מהתלמידים שדיווחו כי רכבו על אופניים, עשו זאת תמיד עם קסדה לראשם.

בנוסף יש להצטייד במגני ברכיים, כפפות, מחזירי אור וביגוד זוהר, אשר מגדילים את הנראות.
אור ירוק תאונות אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}