י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

רקטה התפוצצה בשטח פתוח בחוף אשקלון

הירי נמשך: רקטה התפוצצה הלילה בשטח פתוח במועצה האיזורית חוף אשקלון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

רקטת קסאם. צילום ארכיון: Almog Sugavker/FLASH90
רקטת קסאם. צילום ארכיון: Almog Sugavker/FLASH90


הלילה, מעט לפני השעה 3:00, שיגרו ארגוני הטרור רקטה לעבר שטח ישראל, אשר התפוצצה בשטח פתוח במועצה אזורית חוף אשקלון. עד כה לא דווח על נפגעים או נזק.

בצה"ל מעריכים כי מדובר בשיגור בודד, וכוחות הביטחון עורכים סורקים במרחב על מנת לאתר את הרקטה.

מערכת כיפת ברזל זיהתה את השיגור, אולם מאחר והאיכון הצביע על כך שהירי יפגע בשטח פתוח ולא לעבר איזור מיושב, לא הופעלה אזעקת צבע אדום. עד כה צה"ל לא הגיב בירי.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר הבוקר (ב) בתגובה להמשך מירי לעבר ישראל, כי "אנחנו נמצאים פה במלחמה נגד ארגוני טרור, מול גורמים אנטישמיים, וגם מול גורמים שבאמת לא מבינים את המציאות" את הדברים אמר בראיון לגלי צה"ל, והוסיף: "אנחנו מדברים כאן על שדרות, עוטף עזה, ואשקלון - אלו גבולות בינלאומיים והם מנסים לפגוע בילדים שלנו. מבחינתי, לא משנה מי זה".

מזכיר האו"ם באן קי-מון פרסם הודעת גינוי על ירי הרקטות מעזה אל ישראל על ידי מה שכינה "גופי לחימה קיצוניים". בהודעה נאמר כי ירי חסר הבחנה אל אזרחים עלול לגרור להסלמה מסוכנת ועליו להיפסק.

לפני כיממה, במוצאי שבת בשעה 22:32, הופעלה מערכת צבע אדום בשטח המועצה האזורית שער הנגב, מצה"ל נמסר לאחר בדיקה כי מדובר באזעקת שווא. 24 שעות קודם לכן בליל שבת שוגרו לעבר שדרות ואשקלון רקטות, במקרה הראשון הרקטה התפוצצה במרחק קטן מבית, וגרם לנזק ונפגעי חרדה. באשקלון הופעלה מערכת כיפת ברזל שיירטה את הרקטה.

ביממה האחרונה צה"ל הציב שתי סוללות בסמיכות לשדרות ונתיבות במטרה ליירט שיגורים נוספים. בסוף השבוע האחרון הוצבה אף באשדוד מערכת כיפת ברזל, זאת מחשש שמעצרו המחודש של העציר המנהלי שובת הרעב, מוחמד עלאן, עלול להוביל לירי מהרצועה. אולם מאז, הוא כבר הספיק לבטל את שביתת הרעב.

רקטה התפוצצה בחממות נתיב העשרה

הרקטה שהתפוצצה בחממה. צילום: מועצה האיזורית חוף אשקלון
רקטת קסאם הירי נמשך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}