י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מתיחות בירושלים: אלפי שוטרים נערכים

בצל גל טרור האבנים ובקבוקי התבערה: המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים סביב הר הבית למניעת התפרעויות

צילום: אחמד גהרבי, פלאש90
צילום: אחמד גהרבי, פלאש90


מתיחות בירושלים: המשטרה נערכת לתפילות הר הבית הבוקר (ו') על רקע גל הטרור שפקד את הבירה במהלך הימים האחרונים. בחמאס קוראים ל'הפגנות זעם' בירושלים וברחבי יהודה ושומרון.

בתום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, הוחלט על הגבלת גיל כניסת המתפללים המוסלמים לתפילה בהר הבית. הכניסה תותר לגברים מגיל 40 ומעלה בלבד, ולנשים בכל גיל.

משטרת ירושלים תגברה כוחות ומאות שוטרים פרוסים במזרח ומערב העיר, ובעיקר בסמטאות העיר העתיקה. כוחות המשטרה ומג״ב ערוכים לשמור על הסדר ולמנוע כל ניסיון לשבש את שיגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים.

נהג אוטובוס נפצע אתמול באורח קל מאבנים שיידו לעברו ערבים סמוך לכפר חיזמא לא רחוק מירושלים. כך גם, ערבים השליכו אבנים לעבר אוטובוס באזור ראס אל עמוד במזרח העיר.

אוטובוס הוצת בירושלים

צילום: מדברים תקשורת


הנהג, ערבי מדרום הארץ, הגיע עם אוטובוס לציר התחנות בראס אל עמוד. הוא נטש את האוטובוס וחבר לניידת משטרה. עם חזרתו לאוטובוס יחד עם השוטרים, גילה כי האוטובוס עולה באש. וכי ככל הנראה הושלכו בקבוקי תבערה על האוטובוס.

רס"ר מוחי עליאן מפקד צוות כיבוי שפעלו לכיבוי האוטובוס בראס אל עמוד, סיפר: "בשעות הערב הוזנקנו לשריפה באזור הר הצופים כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. תוך כדי סיכון עצמי, הצלחנו במאמצים גדולים לעצור את האש ולמנוע פגיעה קשה בבסיס הסמוך. מיד כשסיימנו את הכיבוי של השריפה בהר הצופים, הוזנקנו לשריפת אוטובוס בשכונת ראס אל עמוד. כשהגענו למקום הבחנו באוטובוס אגד כשהוא בוער כליל. כיבינו את האוטובוס ומנענו את התפשטות האש לרכבים ומבנים סמוכים".

מוקדם יותר פעלו צוותי כיבוי בשריפת קוצים ועצים בתוך וסמוך לבסיס עופרית. השריפה החלה ככה"נ בעקבות השלכת בקתב"ים על הבסיס. לוחמי האש ביצעו פעולות כיבוי, ועשו מאמץ גדול למנוע מהשריפה להתפשט ולפגוע בבסיס.
ירושלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}