רכב האח"מים של ישראל - הכירו את סקודה סופרב
בארץ ובעולם הוא נחשב כאחד הרכבים הטובים והמפתיעים. מי המתחרים, מה נקודות הזכות הבולטות, מה החוסר של דגם האימבישיין ומה הפאץ' של האצות הביניים? צביקה בדרכים עם סקודה סופרב
- צבי ריבלין
- ד' תשרי התשע"ו
- 1 תגובות
צבי ריבלין
המבטים התמוהים והמזלזלים שהיו מנת חלקו בגרסה הקודמת מתחילת שנות ה-2000 הוחלפו באמון עיקש של מעריצים עיוורים, הן בארץ והם בעולם ונדמה שהיום מדובר באחד הרכבים האהובים, הנחשקים ובפועל גם הטובים ביותר בסיגמנט המנהלים, בארץ ובעולם כולו.
הכירו את סקודה סופרב
מרכב שהיה מוכר כחיקוי לא אמין במיוחד של הפאסאט ושנמכר בעיקר במזרח אירופה הצליחו בסקודה למתג את דור ההמשך שלו שנחנך כבר ב-2008 לשם דבר. (באופן אישי אני זוכר איך לפני עשור קינאתי בתושבי פראג, כשנוכחתי לדעת שציי המוניות שם מורכבות מהסופרב). הדגם המוצלח הזה ליווה אותנו מאז ועד היום עם שדרוגים קלים שהוא עבר באמצע, אבל מדובר בחודשים האחרונים שלו בארץ, מאחר וגרסת 2016 כבר הוצגה ומדובר בה נכבדות.
מדובר בשוק יחסית מצומצם והאויבים העיקריים שלו הם אופל אינסיגניה (עליו כתבנו כאן בעבר), בני דודיו למשפחת פולקסווגן אודי A4 ופולקסווגן ג'טה, וכמובן מאזדה 6, טויוטה קאמרי, וגם שברולט מאליבו, פיג'ו 508 ועוד כמה. צריך לזכור שהסיגמנט הזה ננשך חזק חזק גם על ידי רכבי הפנאי, כדי לדעת שאין כאן מרווח תנועה גדול, אלא בשטח שעליו נערכת מלחמה קשה.
אז מה הוא מציע לנו? ראשית, מראה נכבד ומרשים. אורך של 4.83 מטרים הוא לא משהו שהולך ברגל אבל כמובן שהגודל מתגמד לעומת העיצוב המרשים. החזית הארוכה, הפרופיל המרגש שיורד לקטנות ואחורי הסופרב פשוט מוצלחים. הגרסא של הסופרב שחודשה לפני שנתיים מציעה בדיוק את אותו מרשם, מלבד תוספת פנסי לד ועיצוב אחר של גופי התאורה מלפנים ומאחור. אפרופו רוחב, הוא נראה גדול מאוד, אבל בפועל עומד על מטר ושמונים ואחת סנטימטרים. תא המטען ענק ומכיל 595 ליטר ללא קיפול המושבים שלפניו שיקנו מקום להעמסה של 1,000 ליטרים נוספים והסופרב מצויד בפטנט ייחודי המאפשר לפתוח את דלת תא המטען בשתי אפשרויות שונות. בסוכנות סקודה בארץ יש שטענו באוזני, כי הרעיון הזה היה אחד הקטיזלטורים שגרמו למשרדי הממשלה לרכוש את הסופרב עבור השרים. מעניין.
כניסה פנימה מגלה מרווח סלוני גדול ומרווח גדול מאוד לברכי היושבים מאחור. מיותר לציין שהוא מותאם גם לאנשים גבוהים שיוכלו לשבת בנחת מלפנים ומאחור ות'כלס, זו אולי הסיבה האמיתית שבשלה הוא נועד להיות מוביל האח"מים של ישראל - מרווח ברכיים בלתי נדלה שהופך את הישיבה לסיפור אחר לגמרי.
הדשבורד נראה טוב. הוא עשוי כמובן מחומר איכותי ולזכותו יאמר שהוא לא עשוי חלקים-חלקים אלא מקשה אחת יציבה ומהודרת ובמרכזה מסך מולטימדיה איכותי ונוח לשימוש. ההגה נראה מעולה ועם ארבעת חישוריו האימתניים יוצר תחושת גירוי בידיים שגורמת להן לרצות להביא אותו לכלל פעולה... ההגה חף כמעט מלחצנים מלבד אלו המאפשרים שליטה על מערכת המולטימדיה ועל מחשב הדרך.
ואם אנו עוסקים באבזור, אז אין בסופרב אין משהו שלא ניתן למצוא במשפחתיות אחרות והתפלאתי לראות חוסר מציק בחיבור AUX אבל מעבר לכך יש כאן כל מה שרכב בשנת 2015 צריך להיות מצויד בו.כך או כך, ייתכן שבסקודה כל כך אוהבים את המוצר הקרוב למושלם שלהם, שהם לא מוצאים סיבה להתחנף לנהג עם אביזרים שאין בהם ערך ממשי.
באותה נשימה, התאכזבתי לגלות שדגם האמבישין (הדגם המינימאלי-בסיסי מתוך 5 של הסופרב) אותו לקחנו לנסיעת המבחן כלל רשימת נוחות פחותה בהרבה מ-4 הסוגים שנמצאים מעליו (דרגות שונות בסופרב אלגנס) שעולים בין 25 ל-50,000 ₪ צפונה. בין היתר זה בא לידי ביטוי במושבים העשויים מבד ולא מעור ובצבע השחור הקודר שלהם, לעומת צבע העור העשיר המלופף בעץ, בדגמים האחרים וגם בכסא הנהג המתכוונן ידנית ולא חשמלית. בעיה נוספת היא חוסר במצלמת רוורס. במקום זאת יש כאן איור המראה כביכול את המרחק שלכם מעצמים שונים בקרבת הרכב, אבל הפתרון הזה אינו מספק. בתור קונה פוטנציאלי, לי זה יצר תחושה של "אל תצפה לפינוק מושלם במחיר ששילמת". אבל זו אולי התלונה היחידה שאני יכול למצוא כאן.
כך או כך, כולם מסכימים שמה שחשוב בעיקר בסופרב זו העוצמה. אוח, העוצמה. המנוע בנפח 1.8 ליטר עם 160 כוחות סוס ובעל הספק של 25.4 קג"מ ב4,500 סל"ד, שכרגיל בבית משפחת סקודה, משודך לתיבת ה-DSG המוכרת, בעלת 7 יחסי העברה והנתונים האלו באים לידי ביטוי בצורה מוחשית.
הנחת הרגל על דוושת הגז מעוררת כוחות חזקים מרבצם וגורמת לאחת החוויות המשובחות שכלי רכב מסגמנט המנהלים יכול להעניק. הנסיעה שקטה וחלקה ומלווה לכל אורכה בתחושה כוחנית ובשרנית. מה שבלט כאן עוד יותר לטובה מהמתחרות היא תאוצת הביניים. בחלק מהמתחרות ניתן לחוות תחושת נהיגה דומה אבל ביציאה לעקיפה או סתם בעת שתרצו "להרביץ" מהירות תרגישו השתנקות של כמה מאיות השניה. כאן העבודה הזו נעשית בצורה החלקה ביותר. לחצתם על הגז בחוזקה? תקבלו תוצאה מיידית וללא כל השתהות. תענוג של ממש.
בתחילת הנסיעה אמנם תרגישו בטרטור קל כמו כל הרכבים המצוידים במנוע הטי.אס.איי אבל התחושה הזו חולפת מיד. מבחינת אחיזת כביש הוא זוכה גם כן בציון גבוה כשהוא מתגלה כיצוק ויציב על הכביש, זאת למרות שמדובר ברכב מנהלים אלגנטי שמתיימר להיות חף מכל נגיעות ספורטיביות (בניגוד לדור הבא של הסופרב שלפי התמונות נראה יותר שרירי, ספורטיבי ונפוח וחיצוניותו מזכירה גרסא גדולה ואימתנית של האוקטביה). כנקודת זכות יש לציין גם את האופן בו הסופרב "אוכל" מהמורות בצורה מעוררת השתאות (בדגמים המתקדמים יותר, כוילו המתלים ברמה גבוהה יותר כדי לשמור על איכות הנסיעה והעוצמות הנדרשים לעמוד בפני הביצועים החזקים שהם מציבים). ומושלם בלי פגם אי אפשר, והדבר הזה בא לידי ביטוי ברעשי נסיעה קלים שתרגישו בנסיעה מהירה - אבל איך אומרים אצלנו "נישט ג'עפערלאך" (לא נורא).
וממש לסיום, מבחינת צריכת הדלק מדובר ברכב עם נתונים ממוצעים ששותה ליטר דלק לכל 9.8 קילומטר בנסיעה משולבת, אבל אם מסתכלים על מימדיו האימתניים הרי שמדובר בשילוב מנצח.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות