ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הטרור נמשך: הרוג בפיגוע אבנים בירושלים

בעקבות יידוי אבנים לעבר כלי רכב סמוך לרחוב אשר וינר, איבד הרכב שליטה ואחד הנוסעים, בן 64 - נהרג • ארדן: "זורקי אבנים הם רוצחים לכל דבר" • חוטובלי: "המציאות שבה יהודי נרצח בחזרה מסעודת החג מחזירה אותנו לימים אפלים בהיסטוריה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בליל החג אירע אירוע טרור בירושלים: יידוי אבנים לעבר כלי רכב סמוך לרחוב אשר וינר, בעקבותיו כלי רכב שנסע בציר ככל הנראה איבד שליטה ופגע בעמוד חשמל.

שני נוסעי הרכב פונו לבית החולים הדסה עין כרם כמצבם מוגדר קשה וקל. בהמשך נקבע מותו של אחד מהם - אלכסנדר לבלוביץ בן 64.

לדברי רס"ל אריק אבולוף, מפקד צוות כיבוי שפעל בזירת התאונה: "סמוך לשעה 23:00 קיבלנו דיווח על לכוד בתאונת דרכים ברחוב אשר וינר שבשכונת ארמון הנציב. יצאנו למקום שלושה צוותי כיבוי וחילוץ וזיהינו רכב שהתנגש בעוצמה רבה במעקה בטיחות.

"הבחור שנפצע אנושות בתאונה, היה לבוש בבגדי החג. וככה"נ היה בחזרה מארוחת החג. החלנו מיד בפעולות סיוע לחילוץ הפצוע. כמו כן מכיוון שאני חובש בהכשרתי ומתנדב במד"א. סייעתי בפעולות ההחייאה ביחד עם הפראמדיקים של מד"א. במקביל צוותי החילוץ שבאו איתנו, מנעו את התדרדרות הרכב לתהום, כמו כן ביצעו פעולות למניעת התלקחותו וסייעו באמצעים נוספים לטיפול בפצועים".

מבית החולים נמסר: "למרכז הטראומה בשערי צדק פונו במהלך החג 4 נפגעים: 3 נפגעי יידוי אבנים ביניהם אם ובתה שהיו ברכב שעשה תאונה עקב הארוע ונהגו נהרג. הבת טופלה ושוחררה והאם עדיין מאושפזת במצב קל בינוני. פרט להן הגיע נפגע כדור גומי שאף הוא טופל ושוחרר".

ארדן וברקת: להתייחס למיידי אבנים כמחבלים
השר לשעבר גדעון סער הגיב הערב לפיגוע האבנים בירושלים ואמר: "להחזיר את הביטחון לירושלים. להתחיל לבנות בירושלים. לאשר תוכניות בירושלים. הגיע הזמן למעשים."

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב לפיגוע: "יום לפני שאלכסנדר לבלוביץ ז"ל נרצח בפיגוע האבנים בירושלים, פורסמה היוזמה שלי להציג בפני חברי הוועדה לבחירת שופטים את הנתונים על שופטים המקלים במיוחד עם זורקי אבנים ובקבוקי תבערה. לא עשיתי זאת במקרה.

כשר לביטחון הפנים לא אתן לתופעה הרצחנית הזו להימשך. זורקי אבנים הם רוצחים לכל דבר (לא צריך להזכיר שוב את אדל ביטון ז"ל, נכון?), והם לא יכולים להשתחרר בערבות או עם עבודות לתועלת הציבור. כך לא נשיג הרתעה! הסיכוי שמי מהם יישב שנים ארוכות בכלא הוא אפסי. זהו מצב בלתי נסבל ואם כדי לשנותו אצטרך כעת להתמודד עם ביקורת משמאל, אני מוכן לשלם את המחיר.

"לגופה של ביקורת, אומר שני דברים. הראשון: מי שעוקב אחרי הקריירה הציבורית שלי יודע שאני לא צריך הטפות מוסר בנושא שמירת החוק והגנה על בית המשפט. השני: כמי שישב במשך שבע שנים בוועדה לבחירת שופטים - אין רבים שמכירים את ההליך טוב ממני. לכן אני מרשה לעצמי לקבוע שלתת לגוף הבוחר שמורכב (ולא במקרה) גם מנציגי ציבור (חברי כנסת ושרים), את מלוא המידע על שופטים שמועמדים לקידום, כולל דוגמאות לפסקי דין שלהם, זו יוזמה שמעמיקה את רצינות ההליך ואף תורמת לו.

חשוב מאוד שנציגי הוועדה יידעו מי מקל ומי מחמיר בטרם יצביעו על השופטים הבודדים שיקודמו מתוך עשרות המועמדים השונים. אני מניח שאם הייתי מציע להציג איזה שופט מקל או מחמיר עם עברייני מין, אני בטוח שלא הייתי זוכה לביקורת כפי שנשמעה. אני מכבד מאוד את נשיאת בית המשפט העליון ויחד עם זאת מחוייבותי העליונה כשר לביטחון הפנים היא למצוא כל דרך כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל.

"במהלך החג, בין תקיעות השופר וסעודות החג עסקתי רבות וקיבלתי עדכונים שוטפים לגבי המצב בירושלים. כעת אני בדרך לדיון חירום אצל ראש הממשלה, ובכל הזמן הזה אני חושב על אלכסנדר ז"ל, אזרח ישראלי שאהב את המדינה הזו, ולא זכה להגיע למוצאי החג בחיים. בגלל אבן. תכלה שנה וקללותיה".

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי מגיבה לאירועים בבירה במהלך החג: "המציאות שבה יהודי נרצח בחזרה מסעודת החג מחזירה אותנו לימים אפלים בהיסטוריה. אסור לנו להשלים עם האלימות והטרור שרק הולכים וגוברים בבירה, אני קוראת לחברי השר ארדן להורות למשטרה לבצע פעולות מידיות שיחזרו את הביטחון לתושבי ירושלים, הגיע הזמן לשים סוף בכל האמצעים הנדרשים לגל האלימות הגואה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב: "הרצח שהתרחש בערב החג הוא הוכחה נוספת לכך שיידוי אבנים הוא פיגוע לכל דבר. לא ייתכן שאין כל הרתעה ומיידי אבנים שנתפסים משוחררים וחוזרים לפגע. אני קורא לממשלה להשלים מיידית את ההליכים שיאפשרו לשלוח לכלא לשנים רבות כל מי שייתפס מיידה אבנים ולהפעיל את מלוא חומרת הדין כלפי מיידי אבנים. ענישה חזקה, יצירת הרתעה ופעולות מבצעיות נחושות הם הדרך להתמודד עם פיגועי האבנים. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת לבלוביץ ומחזק אותם בשעה קשה זו".

באשר לנעשה בהר הבית הוסיף ברקת: "אסור לממשלה לאפשר בשום מצב שהר הבית ישמש מקלט למחבלים ועליה לפעול ללא מורא על מנת להחזיר את הסדר, השקט והקדושה להר. אנחנו מחוייבים לשמירת חופש הפולחן והסטטוס קוו בירושלים, ואני מגנה בתוקף את השימוש הציני שעושים הקיצונים בחופש זה על מנת להפוך את המקומות הקדושים למוקדי טרור. אף מסגד, כנסיה או בית כנסת לא יהיו מקלט לאלימות בשום מקום בירושלים, כפי שלא יהיו בוותיקן, במכה או בכל מקום אחר בעולם".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס לפיגוע זריקת האבנים בירושלים: "אני מבקש לשלוח את תנחומי למשפחת לבלוביץ'. פיגוע זריקת האבנים שהרג את אלכסנדר לבלוביץ', מזכיר לכולנו שוב שאבנים הורגות.

צריך לנהוג ביד קשה אל מול מיידי האבנים הללו ונגד כל פעולת טרור שמסכנת את אזרחי מדינת ישראל. הממשלה צריכה לעשות הכל כדי להלחם בטרור ואנחנו ניתן את הגיבוי המלא לכל פעולה שתחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

ח"כ ציפי לבני מסרה: ״משתתפת בצער משפחת לבלוביץ׳. המראות הקשים של יידוי אבנים שראינו בחג בירושלים והפכו לתופעה מתגברת - צריכים להיפסק. יש לפעול נגד טרור האבנים, כמו כל טרור, ביד קשה ובלתי מתפשרת. לכן יזמתי כשרת משפטים את החקיקה להחמרת הענישה ואת החוק למאבק בטרור. אכיפת החוק והסדר, במיוחד בירושלים הבירה, היא קריטית".
פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}