ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הישג לשקד: העבירה חוק הטרור בקריאה ראשונה

החוק יעניק כלים לכוחות הביטחון להתמודד עם התשתית הכלכלית של הטרור, ויאפשר עונשי מאסר כבדים על פעילות טרור

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


הצעת חוק הטרור של שרת המשפטים, איילת שקד, עברה הערב (ד) במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. מטרת החוק להגדיר מהו מעשה טרור, וכן להעניק לרשויות האכיפה כלים שתכליתם היא מניעת התקיימותם ופעילותם של ארגוני הטרור, מניעה וסיכול של פעולות טרור, פגיעה בתשתית הארגונית והפיננסית המזינה אותה, וכמובן- תפיסת העבריינים והבאתם לדין.

ההצעה כוללת בתוכה סעיפים מתוך הפקודה למניעת טרור ומתוך תקנות ההגנה לשעת חירום, שעל פיהן נהגו בתי המשפט ושירותי הביטחון עד כה.

להלן חלק מן הכלים המוצעים בהצעת החוק להתמודדות עם טרור: העונש על עבירות טרור יוכל להגיע עד שלושים שנות מאסר. כמו כן, סמכויות חילוט ותפיסה של רכוש הקשור לטרור- התשתית הכלכלית הענפה עליה נשענים ארגוני הטרור מאפשרת את המשך פעילותם והתנהלותם בתוך האוכלוסייה. הליכי החילוט משמעותיים למאבק בארגוני הטרור, שכן הם מסייעים בערעור התשתית הכלכלית של אותם הארגונים ומהווים כלי הרתעה. הצעת החוק מאפשרת לרשויות האכיפה להחרים או להשמיד רכוש השייך לעוסקים בטרור או משתייכים לארגון טרור ובכך, לשמוט את התשתית הכלכלית מתחת רגליהם של ארגונים אלו.

שרת המשפטים איילת שקד: "עצמתו של הטרור היא לא רק הפגיעה הישירה בחיי אדם ובשלמות הגוף, הטרור יוצר גם אפקט פסיכולוגי של פחד ותחושת איום בקרב הציבור ומערער את השגרה לאורך זמן. לא ניתן לטרור לשחק לנו עם החיים ולנהל לנו את סדר היום.

הטרור עיוור וכך גם צריך להיות הצדק. כל מי שצועד בדרך הטרור ופוגע בחייו של אדם, או אפילו פוגע פגיעה חמורה אך ורק ברכושו של אדם, כאשר הפגיעה הזו עלולה להוביל לקיפוח חיי אדם – ייתקל באגרוף של ברזל. החוק מסיר את החסמים והקשרים מסביב לידיהם של רשויות האכיפה ומאפשר להם לבצע את עבודתם כראוי- להגן על אזרחי מדינת ישראל".

הצעת החוק הונחה בכנסת ה-19 על ידי ח"כ ציפי לבני, ובכנסת ה-18 על ידי ח"כ יעקב נאמן.
טרור חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}