ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

חרפה בתל אביב: "קונסים אותנו ב-3,000 ש"ח על כל שבת שאנו שומרים"

בעלי מתחם 'שרונה מרקט' החדש בתל אביב, קונסים עסקים הסגורים בשבת • זכיין סניף הנריס: "קונסים אותי באלפי שקלים לשבוע. קשה לי לעמוד בקנסות, איאלץ לסגור" • בעל הרשת: "אני לא אדם דתי - אבל חובה לכבד שומרי שבת"

צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק


חברת גינדי, מפעילת מיתחם 'שרונה מרקט' קונסת בעלי עסקים המסרבים לפתוח את עסקיהם בשבת.

הסיפור נחשף בפייסבוק על ידי גולשת בשם מעיין כהן אדיב שסיפרה: "לקחתי את משפחתי פעם ראשונה למתלם שרונה. במהלך הטיול בשרונה מרקט, נתקלנו לפתע בחנות של הנריס, אחת מהבודדות במתחם שתעודת הכשרות מעטרת אותה. מופתעת מאוד, אני מרימה את קולי בעודי חולפת על פני החנות ואומרת לבעל המקום המשרת את הלקוחות "צדיק בסדום!".

"בעל המקום מחייך, אומר תודה אבל ממלמל משהו על קנס שאני לא ממש מבינה. אני מתקרבת, ונוצרה שיחה ביני ובינו כאשר במהלך השיחה אני מבינה שכיוון והוא כשר, ולא פותח בשישי שבת את המקום, מידי שבוע הוא חוטף קנס של קרוב ל3,000 ש"ח (!!!) וזאת כיוון והוא מסרב לפתוח את המקום שלו בשישבת. חיכיתי שהוא יפרוץ בצחוק, אבל זה לא קרה.. במקום זה, בגרון חנוק הוא אמר שהוא שוקל לסגור את המקום חודש הבא. אני נותרתי עם פה פעור".

כהן אדיב הוסיפה: "האם צריך להעניש אדם כיוון ובחר לנוח ביום המנוחה של העם שלו, של הדת שלו? לפגוע לו בפרנסה ולהילחם מלחמת התשה של ממש מולו? ר-ק כיוון ובחר לכבד את השבת? ברצינות!? את התשלום הוא מעביר כל חודש ל"גינדי" הבעלים של המתחם. והקנס הזה הוא מלבד תשלום השכירות מידי חודש. אז אני שואלת כמה לעזאזל קיורטוש וקרפ צרפתי הבנאדם צריך למכור כדי לכסות את הקנסות והשכירות? האם גינדי מייעד את המתחם לחילונים בלבד?!".

בעל רשת הנרי'ס מר רמי בר לב אישר את הדברים בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הזכיין שלנו בשרונה מרקט, עופר לייבמן, מעוניין לנוח בשבת, בשל כך הוא סופג קנסות. נכון שבחוזה עם חברת גינדי נאמר שמי שלא פתוח בשבת יספוג קנס, אבל היו חנויות שפתחווויתרו להם. אני מקווה שגם פה יתחשבו במפעיל.

"אני לא אדם דתי", מדגיש בר לב, "אבל אנו שומרי כשרות, וזכיין שמעוניין לנוח בשבת, אנו מכבדים זאת. וכך צריך להיות".

בשל פרסום העניין גולשים דתיים רבים קוראים להגיע ולחזק את הנר'יס - כפי שכותבת כהן אדיב: "אני קוראת לקהל הדתי, לשומרי המסורת ולאוכלי הכשר ובכלל, לכל מי שנגע בו הסיפור הזה, לשתף ולהציף את הרשת. אולי נוכל להציל פרנסה של בנאדם שחטאו היחיד זה שהוא מוכר כשר".

הגולשת מיכל איפרגן בקבוצת 'אמהות מבשלות כשר' כתבה: "גינדי מתנהג בהתנהגות בהמתית וחזירית כנגד שומרי שבת, בושה וכלימה!". הגולשת דקלה אימרה אישרה את הדברים וכתבה: "פשוט חוצפה! גם אני הייתי שם אתמול והבנתי מבעל המקום שהוא מקבל קנס על כך שלא פותח בשבת שנות ה-2000 פשוט כפיה חילונית!!!"

תגובת 'שרונה מרקט': "אנו מכבדים כל בית עסק שבוחר לשמור על השבת. עם זאת, המתחם הוקם מתוך חזון להוות מוקד בילוי והסעדה ייחודי, ששעריו פתוחים 7 ימים בשבוע לנוחות והנאת הציבור - על כל גווניו. כדי להבטיח זאת לעשרות אלפי המבקרים במתחם נקבעו במסגרת החוזים שנחתמו עם בעלי העסקים גם שעות הפתיחה וימי הפעילות.

"יצוין, כי מרקם העסקים במתחם נבחר בקפידה תוך יצירת איזון עדין בין עסקים כשרים שאינם פועלים בשבת ובין עסקים שפועלים בשבת. הנהלת רשת הנרי׳ס, אשר למיטב ידיעתנו מפעילה סניפים אחרים בשבת, התחייבה מראש ומרצונה החופשי לפתוח את שעריה בשבת גם בסניף אשר בשרונה מרקט. מכאן, שהתנהלותה מהווה הפרה יסודית של החוזה וניהול משא ומתן בחוסר תום לב".

בשרונה הוסיפו והגיבו עוד:

"בעלי רשת הנרי׳ס הפר התחייבות ברורה עליה חתם עם הנהלת שרונה מרקט, ומשכך הוטל עליו קנס כמקובל בהפרת הסכמים מסוג אלה.

יובהר, כי הקנס אינו בגין אי עבודה בשבת אלא בגין הפרת ההסכם ותו לא. בשרונה מרקט ישנם עסקים כשרים שאינם עובדים בשבת כחלק מההסכם עימם. מתוך אחריות ציבורית החליטה הנהלת שרונה מרקט לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה".


שבת קנסות תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד