ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

צליל קלרניט ונשמה יהודית בסמטאות צפת

פסטיבל הכליזמרים בצפת מהווה אטרקציה שנתית שאסור להחמיץ, עם עשרות מופעי זמר חינמיים

צילום: משה ביטון
צילום: משה ביטון


כבכל שנה, פעם בשנה, מתמלאות סמטאות האבן העתיקות של צפת בניגוני נשמה יהודית. פסטיבל הכליזמרים ה–28 במספר יוצא לדרך, עשיר, ססגוני, מרגש וגדוש. שלושה ימים בהם שר הלב ושמחה אמיתית ממלאת את הלבבות.

צפת המתחדשת, המשלבת נשמה יהודית והיסטוריה מפוארת עם הווה תיירותי פועם ותוסס, חוגגת שוב את פסטיבל הפסטיבלים, עם למעלה מ–70 מופעים של אמנים והרכבים מגוונים מהארץ ומכל רחבי העולם.

וכשהרגליים מרחפות על פני האבנים, הלב עטוף בלחן ואיש לאיש נותן יד, נותן כתף, מתקדש בשמחת אמת.

וכמו בכל שנה, מופעי פסטיבל הכליזמרים ה–28 פתוחים לקהל הרחב חינם ללא תשלום. לצד המופעים, מתקיימת חגיגה ססגונית של מופעי רחוב, סדנאות והפעלות לכל המשפחה. מסעדות השף הכשרות למהדרין חוגגות אף הן בסצנה קולינארית מרגשת ומיוחדת במינה, והדוכנים קורצים.
פסטיבל הכלייזמרים בצפת נותן כבוד לילדים ועוד איזה כבוד.

בכל יום מימי הפסטיבל, בין השעות 20:00 – 18:30 יתקיימו מופעי ילדים ייחודיים. חגיגה של כלי נגינה, מחליליות וקלרניט ועד... מסרק..., חידונים נושאי פרסים, ליצנים ומספרי סיפורים.

והשנה חידוש. המכללה האקדמית צפת בסדרת הרצאות בנושאי יהדות, מחשבת ישראל ונשמה יהודית, בהובלת בכירי המרצים. סיורים בעקבות גדולי ישראל שחיו ופעלו בצפת וההיסטוריה רבת ההוד של העיר.

סדנאות יוגה, מדיטציה, גוף ונפש, גם להן מקום של כבוד בפסטיבל הכליזמרים ה–28. ובסיומו של הפסטיבל כמסורת מבורכת, כיתות אמן בהנחיית המוסיקאים המובילים, משתתפי הפסטיבל.
פרטים על המופעים, שעות ומיקומים, באתר הפסטיבל.

אין מצווה גדולה יותר מאשר לעבוד את השם בשמחה ואין מקום מופלא יותר ועת מרגשת יותר, מאשר פסטיבל הכליזמרים העשרים ושמונה במספר.

קישורים:
טלחופש אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי - לחצו כאן
טלחופש נופש מדיטציה צפת מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד