י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ברקת יסגור מרכולים בשבת: "ייבחן במעשים"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הורה לאכוף את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת מרכולים בשבת • החרדים: "זה לא רק עניין חרדי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90 אנה קפלן


חילולי השבת בבירה: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מבטיח להתחיל ולאכוף את חוק העזר העירוני ולסגור מרכולים הפועלים במרכז העיר ירושלים.

לפי דיווח שפורסם לראשונה מיכאל שמש מגלי צה"ל, העירייה תתחיל לאכוף את חוק העזר העירוני ותסגור בתי מסחר הפתוחים בשבת. לפי הודעת העירייה, הורה היועץ המשפטי לעירייה על הגדרת אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה מופחתת, ואזורים אחרים בהם תבוצע אכיפה מוגברת.

מ"מ ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו מברכים על כך אבל אנו דורשים לראות תוצאות בשטח".

"אני מברך על כל החלטה שתביא להמעטת חילולי שבת בירושלים", אומר דייטש, "תמיד טוב מאוחר מאשר אף פעם לא, אבל אנחנו לא יכולים להתרשם רק מהצהרות. אנחנו רוצים לראות מעשים.

החלטת העירייה באה כפי הנראה כחלק מלחץ חברי הסיעה החרדיים, בשל ריבוי חילולי השבת בעיר ועל רקע פתיחת 'יס פלנט' בשבת, שנפתח בשבת, על פי הססטוס קוו בעיר.

"אנחנו דורשים לשמר את הסטטוס קוו. יש חוק בירושלים שהמרכולים יהיו סגורים בירושלים ואנחנו דורשים שהם יהיו סגורים. אנחנו דורשים את זה לא יום ולא יומיים אלה כבר שנים.

"זו דרך ארוכה אבל סיעת יהדות התורה כבר לא יכולה יותר לשמוע רק הצהרות. עם הצהרות אנחנו לא יכולים לבוא לציבור שלנו".

עוד מוסיף דייטש: "הנושא של המרכולים זה לא רק נושא של הציבור החרדי יש גם ציבור חילוני שרוצה שבשבת הם היו סגורים כי הצביון בירושלים מעניין את כל המגזרים ובפרט בירושלים שהתושבים הם הרבה יותר מסורתיים משאר ערי ישראל. לכן אנחנו לא מסתפקים בהצהרות אלה דורשים מעשים".

מעיריית ירושלים נמסר כי, "אין כל שינוי בחוק ובסטטוס קוו הנהוג במשך שנים בירושלים, לפיו בשבת מותר לפתוח בעיר בתי עינוג ובילוי וחל איסור על מסחר. " פסיקת בית המשפט העליון באשר למרכולים בתל אביב קובעת כי על רשות מקומית חלה החובה לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת".
שבת ירושלים יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}