י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חילופי האשמות בין 'אגודה' ל'דגל': מדוע הפעילים לא קיבלו משכורות?

פעילי 'יהדות התורה' במערכת הבחירות האחרונה, טרם קיבלו את שכרם • בין 'דגל התורה ל'אגודת ישראל' מתנהלים חילופי מהלומות בשאלה מי אשם בעיכוב • פעיל: "נראה שדווקא פעילים הקשורים ל'דגל' קיבלו שכר"

פעילי יהדות התורה במוצאי הבחירות. צילום: פלאש 90
פעילי יהדות התורה במוצאי הבחירות. צילום: פלאש 90


שערוריה ב'יהדות התורה': חצי שנה לאחר הבחירות לכנסת, ה–20 ועדיין פעילי המפלגה טרם קיבלו את שכרם בגין עבודתם בבחירות.

הפעילים ברחבי הארץ זועמים בשל הלנת שכרם ומפנים אצבע מאשימה כלפי תנועת 'דגל התורה' וגזברה משה שיפמן, שלדבריהם הוא שמעכב את שכרם.

לפני חודש וחצי נחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה כי במטה יהדות התורה בירושלים לא שולמו המשכורות והתשלום בושש מלהגיע. מאז הגיעו למערכת 'בחדרי חרדים' עוד עשרות תלונות בשל אי תשלום לעשרות פעילים ומתברר כי גם בערים נוספות לא שולמו המשכורות לפעילים, ביניהם ביתר עילית ומודיעין עילית.

אחד ממנהלי המטה בעיר בני ברק ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "כרגע החובות בבני ברק למאות הפעילים עומדים על סכום של מעל 300 אלף שקל. והחובות הם גם לפעילי 'דגל התורה' שיפמן שחרר רק להיכן שהוא חתום אישית על חוזים, וכן לפעילים עם סכומים קטנים ופעילים שעבדו רק ביום הבחירות. ישנם פעילים ששכרו רכבים והם שילמו מכיסם הפרטי את הכסף, אך המצב הוא שאין מי לדבר, אף שבערב פסח כבר הגישו את כל הטפסים".

פעיל בעיר אשדוד ששוחח עם 'בחדרי חרדים' טוען כי קיימת לכאורה אפלייה בין פעילי 'דגל התורה' קיבלו את שכרם, בעוד הפעילים של אגודת ישראל לא קיבלו. "לא ייתכן", אומר הפעיל, "שגפני דואג לכסף לעולם התורה ולא דואג לבשר מבשרו, לאברכים שנתנו את כוחם למען המפלגה".

לדברי אחד הפעילים: "התקשרנו למשה שיפמן ונענו בשורת התחמקויות שונות על כך שלא מילאנו טפסים למרות שהם הוגשו מזמן".

"כל יום", אומר ראש מטה, "עשרות פעילים מתקשרים אלי ושואלים 'מה עם הכסף?' איך אני יכול לבוא אליהם - ולהראות את פרצופי אין לי מה לומר להם".

"פנינו גם לחנוך זייברט מזכ"ל אגודת ישראל שחתם על הצ'קים יחד עם שיפמן", אומר הפעיל, "כעת הכסף עדיין תקוע והוא אומר "אין לי מה לעשות", רק אם גפני ייפגש עם זייברט נראה שהדברים יסתדרו אבל עם סערת ההקצאות בעיר זה לא נראה שזה מה שהולך לקרות".

'בחדרי חרדים' פנה לשיפמן לבקשת תגובתו אך הוא סירב להגיב. עם זאת בכירים ב'דגל התורה' מגיבים ל'בחדרי חרדים': "מי שמעכב את התשלום זה מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט שנתן הוראה לא לשלם שום תשלום - ללא כל סיבה, זה לא אנחנו. בנוסף אגודת ישראל חייבת לחשבון המשותף כמיליון וחצי שקל שהיא לא מעבירה". תגובתו זייברט טרם התקבלה, היא תפורסם לכשתתקבל.
בחירות ירושלים משה שיפמן חנוך זייברט דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}