י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

אלפים בהפגנה: כתב 'בחדרי חרדים' הוכה

אלפים השתתפו בתפילת מחאה נגד חילולי השבת בירושלים • כתב 'בחדרי' אלי שלזינגר הוכה בידי שוטרים: "בגלל השטריימל"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


אלפים השתתפו בתפילת קבלת שבת בליל שבת ברחוב מלכי ישראל, מצומת שרי ישראל ועד למתחם שנלר. מאות גם הפגינו לקראת צאת השבת במקום.

האלפים הביעו מחאה שקטה בעצם תפילתם ברחובה של עיר, בשל התגברות מוקדי חילול השבת בעיר ופתיחת 'יס פלאנט' בשבת.

מאות, חלקם הגדול ילדים, ניסו לפרוץ לעבר בית רשות השידור ברחוב תורה מציון הסמוך.

אנשי הערוץ נכנסו פנימה לתוך המבנה על מנת למנוע חיכוכים מיותרים. אולם הפורעים שלא קדושת השבת גרמה להם להגיע, ניגשו לעמדת השמירה שם ישבה מאבטחת, ווניפצו את זגוגית המבנה.

תוך כך, רכב בו ישבו בני זוג בשנות 40-50 חלף ברחוב שרי ישראל, ומאות נהרו לעברם וחסמו את דרכם. לאחר שהפורעים החלו לדפוק על חלונות הרכב, ניפצו תוך חילול שבת את פנסי הרכב ואף פתחו את דלת הרכב. הנוסעים הזעיקו את המשטרה.

הקצין אמיר בן קיקי ושוטר נוסף שהמתינו עד אז בתוך בניין רשות השידור, הגיעו בגפם בריצה וניסו לחלץ את הרכב תוך כדי שהם מזעיקים עזרה נוספת. עד הגעת התיגבור, אלה חטפו לא מעט מהלומות מהפורעים.

עם הגעת הכוחות הנוספים הצליחו לחלץ את הרכב שהמשיך בדרכו. השוטרים המשיכו להתעמת זמן מה עם המפגינים עד שהניסו אותם חזרה לתוך רחוב מלכי ישראל.

במהלך פיזור ההתפרעות הוכה גם כתב הפלילים והמשטרה של 'בחדרי חרדים' אלי שלזינגר כפי שהוא מספר: "עמדתי בגפי על אי תנועה, ללא שישנם אנשים נוספים לצידי, הבחנתי כי השוטרים מגיעים לכיוון שלי, אך לא ציפיתי שיתקפו אותי על לא דבר, רק בגלל שאני לבוש בשטריימל וקפוטע.

"שוטר בשם לירון התקרב אלי. כשחששתי שיתקוף אותי, אמרתי לו מיד שאני עיתונאי שבא לסקר, אך אותו זה ממש לא עניין, הוא הדף אותי בחוזקה בידיו, תוך שהוא קורע את חליפתי ופולט קללה ארסית. האם היה זה חילוני, עיתונאי או לא, הוא גם היה מותקף? בטוח שלא. הרי לא עשיתי דבר, לא עמדתי ליד איש שאולי תקף שוטרים", אומר שלזינגר.

בהמשך הפורעים החרדים המשיכו להתעמת עם כוחות המשטרה, לא מעטים הוכו על ידיהם של השוטרים, אך מעצרים לא בוצעו.

על פי הודעת המשטרה המפגינים נהדפו תוך שימוש בכח סביר ללא שבוצעו מעצרים וללא שנפצע איש.

תיעוד לקראת ההפגנה. צולם בערב שבת. צמח אברהם, חדשות 24




























חרדי הפגנה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}