כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024

י-ם: הושלמה יציקת גשר בן דור לרכבת הקלה

הגשר יקשר בין תוואי הקו האדום לקו הקמפוסים והוא ייבנה מעל כביש בגין באורך של כ-80 מטרים • 140 מערבלי בטון וארבע משאבות ענק השתתפו במבצע

צילום: צוות תכנית אב לתחבורה
צילום: צוות תכנית אב לתחבורה


הושלמה יציקת גשר בן דור לקו הקמפוסים של הרכבת הקלה. הגשר, באורך כ-80 מטרים, ייבנה מעל כביש בגין, ויקשר בין הרחובות הרצל ולורך.

במבצע היציקה שנמשך מיום חמישי (06.08.15) מהשעה 18:00, עד יום שישי (07.08.15) בבוקר, השתתפו לא פחות מ-140 מערבלי בטון וארבע משאבות ענק, אשר יצקו את הגשר משני קצותיו במקביל: מכיוון שד' רבין, סמוך לבנייני האומה ומכיוון שד' הרצל, סמוך לגשר המיתרים. הגשר, אשר תוכנן ע"י צוות תכנית אב לתחבורה י-ם ונבנה ע"י חברת "מוריה" באמצעות חברת "גלנור", נבנה בשיטות חדשניות הכוללות הטמנת גלילי פלדה במיסעת הגשר לצורך העברת תשתיות בתוכו.

הגשר יחבר כאמור בין הקו האדום הקיים לקו הקמפוסים החדש שיתפרש בין קמפוס גבעת רם לקמפוס הר הצופים, דרך מרכז העיר. הקו החדש יתבסס ברובו על תוואי הקו האדום הקיים, בתוספת קטעי מסילה חדשים וקצרים מהגבעה הצרפתית להר הצופים ומהתחנה המרכזית לגבעת רם, והוא צפוי לשרת כ-30 אלף נוסעים מדי יום.

הגשר, אשר תוכנן על-ידי צוות תכנית אב לתחבורה י-ם', באמצעות משרד האדריכלים ש. אהרונסון בירושלים, יהיה באורך של כ-80 מ' וברוחב של כ-30 מ' מלבד מסילות הרכבת ומתוכנן לשאת שני מסלולים דו נתיביים לרכב ומדרכות להולכי רגל, יהווה ציר גישה חשוב נוסף בתכנית לפתוח מתחם הכניסה לעיר, אשר ביצועה אושר זה מכבר.

הגשר ייבנה מבטון מזויין יצוק והוא יחופה בקצותיו במתכת ובאבן טבעית. מסעת הגשר תהיה בעובי של למעלה ממטר ועלותו נאמדת בכ-15 מיליון שקלים במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "גשר בן דור מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שעוברת העיר. קו הקמפוסים ישרת את עשרות אלפי הסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות ויקל על התנהלותם היומיומית בבירה. בנוסף, יהווה הקו החדש ציר גישה חשוב לרובע העסקים החדש שמקימה העירייה בכניסה לעיר ובו כמיליון מ"ר לעסקים, תרבות ותיירות, שיהפוך בעתיד למרכז העסקי והכלכלי הבולט בבירה".

נדב מרוז, מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה י-ם אומר כי "גשר בן דור מהווה אבן דרך בפיתוח מערך התנועה החדש בירושלים ושל הרשת המסילתית בבירה. אנו מברכים על ההתקדמות ועל העמידה בלוחות הזמנים".

דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה: "חברת מוריה ממשיכה את מהפכת פיתוח התשתיות והתעבורה שעוברת העיר ירושלים. כחברת הביצוע של קו הקמפוסים אנו רואים בו פרויקט חשוב ומאתגר כאשר מטרתנו העיקרית היא לסיים את העבודות ברמה המקצועית והאיכותית ביותר, תוך עמידה בזמנים ובתקציב שנקבעו מראש. מוריה שמחה להיות חלק בלתי נפרד מפרויקט חשוב זה ".
גשר יציקה רכבת קלה השלמה משאבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}