י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

עמותת אור ירוק מתגייסת למען בטיחות הילדים בדרכים גם בחופש הגדול

ערכה יום פעילות מיוחד בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי. עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופשה בשלום, המדינה חייבת להגביר את מודעות הילדים והוריהם לסכנות שהכביש מציב"

עמותת אור ירוק מתגייסת למען בטיחות הילדים בדרכים גם בחופש הגדול



בשבוע שעבר, 27 ביולי, התקיים יום פעילות מיוחד של עמותת "אור ירוק" שמטרתו להעלות את מודעות התלמידים לנושא הבטיחות בדרכים. הפעילות התקיימה בלמעלה מ- 100 בתי ספר של רשת חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) ברחבי הארץ. הפעילות נערכה לאור מספר ההרוגים הגבוה בתאונות דרכים השנה, ובמטרה לשמור על הילדים בטוחים בדרכים לא רק בחודשי הלימודים אלא גם בזמן החופש הגדול.

במהלך היום המיוחד, תלמידי ומורי רשת בתי הספר חמ"ד מכל רחבי הארץ חזרו ליום אחד מחופשת הקיץ, וקיימו הדרכות ופעילויות של עמותת "אור ירוק" בנושא בטיחות בדרכים בחופש הגדול.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעושר האחרון (2005-2014) נהרגים בתאונות דרכים בממוצע מדי שנה בחודשי החופש הגדול כ- 20 ילדים ובני נוער וכ- 1,800 נפגעים.

רשת חמ"ד רואה עצמה לא כרשת בתי ספר רגילה אלא כבית חינוך ומשפחה. החינוך מבחינת המורים אינו מסתיים עם תחילתו של החופש הגדול אלא ממשיך גם בחודשי הקיץ, במסגרת תכנית "חמ"ד של חופש". במהלך הפעילות המשותפת עם אור ירוק, הדריכו המורים את התלמידים בנושאים כמו חציית כביש, נסיעה באופניים, חגורות בטיחות ועוד. לאחר ההדרכות, התלמידים יצאו למרכזי הערים וחילקו חומרי הסברה בקרב הקהילה בנושא חופשה בטוחה.

עמותת אור ירוק: "ילדים הם אוכלוסייה פגיעות במיוחד מתאונות דרכים. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. כדי לעבור את החופשה בשלום, המדינה חייבת להגביר את מודעות הילדים והוריהם לסכנות שהכביש מציב, בנושאים כמו חצייה בטוחה, חגירה נכונה של הילדים ברכב, נסיעה בטוחה על אופניים וכו'".

הרב אברהם ליפשיץ ראש מנהל חמ"ד: "הפעילות המשותפת עם אור ירוק במסגרת "חמ"ד של חופש", מהווה פרויקט חינוכי מהמעלה הראשונה, החשוב במיוחד בזמן החופשה".
אור ירוק תנועה תאונות פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}