מצוות שדרך העקב • טורו של הרב גלויברמן
והיה עקב תשמעון - מדוע ייחסו חז"ל משמעות כל כך רבה לעקב ולמצוות הבאות בעקבותיו?
- הרב יעקב גלויברמן
- כ"א אב התשע"ה
הרב גלויברמן, פלאש90
פרשת השבוע 'עקב' נפתחת בפסוק: "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה. ושמרתם ועשיתם אותם". המצוות.
מדוע התחילה הפרשה במילה עקב?
אלא שהמילה "עקב", רומזת למצוות שאדם דש בעקביו (דורך עליהם). המעניין הוא, ריבוי המצוות שאפשר לקיים באמצעות העקב, בהליכה: לבקר חולים, הלווית המת, ניחום אבלים, הבאת שלום בית בין איש לאשתו, לעזור לעניים, הליכה לבית הכנסת ולבית המדרש ועוד.
לרגליים ייחסו חז"ל משמעות רבה. שכן כתוב במשנה: והי רץ למצוות. עצם ההליכה והריצה למצוות היא מצווה בפני עצמה. ובאמצעות ההקפדה על כך, הקב"ה מברך אותנו במילים: "והסיר ה' ממך כל חולי".
הרי ברור שכאשר לאדם יש כל טוב ושפע גשמי בעולם, והוא מאידך אינו בריא חלילה, הוא הרי אינו נהנה כלל מהטוב הזה. כפי הפתגם השגור: "נוח לו לאדם לאכול פת יבשה ולהיות בריא ושלם, מאשר להיות עשיר וחולה. לכן, כשהאדם מקיים מצוות שבין אדם לחברו ומקפיד עליהן, הרי שזו סגולה טובה להסרת כל חולי.
חד וחלק: כל עושר לא יועיל – אם הגוף אינו בריא.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות