י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

מפגינים בכביש 70: "דמנו אינו הפקר, שפרו את התשתית בצומת גני טמרה"

התושבים בהפגנה בצומת גני טמרה הפגינו נגד משרד התחבורה. מנכ"ל אור ירוק: "מדובר בציר תנועה מרכזי, אסור לחכות שיהיו הרוגים בצומת, ולכן האחריות היא של משרד התחבורה להסדיר את הכניסה והיציאה בצומת"

מפגינים בכביש 70: "דמנו אינו הפקר, שפרו את התשתית בצומת גני טמרה"


כ-50 תושבי טמרה, שפרעם, אעבלין ותושבים נוספים שגרים באזור כביש 70, הפגינו ביום א' אחר הצהריים בצומת גני תמרה, בשיתוף עם מתנדבי עמותת אור ירוק, בדרישה לשפר את התשתית בצומת וזאת במטרה למנוע את ההרוג הבא.

התושבים מתריעים כי מדובר בצומת מסוכן, בעל שדה ראיה מוגבל אשר מקשה על השתלבות כלי הרכב היוצאים ונכנסים את הצומת, במיוחד נוכח מהירות כלי הרכב שמגיעים מהנתיב הנגדי.
התושבים טוענים כי כל השתלבות בכביש היא "הימור על החיים" וזאת בשל התשתית הלקויה והמסוכנת.

סעיד ח'טיב, עובד סוציאלי משפרעם, ממארגני ההפגנה טוען כי :"הצומת הזה במשך השנים האחרונות גבה את חייהם של רבים, בשל ליקוי בתשתיות והזנחה של משרד התחבורה. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יטפל במפגע הבטיחות הזה כדי למנוע את ההרוג הבא. דמם של האזרחים והנוסעים בכביש איננו הפקר. אנחנו דורשים לשפר את התשתית שבצומת, לשפר את הראות ולהקים מעגל תנועה או רמזור שיאפשרו השתלבות בטוחה בכביש".

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא תמיד רק הנהג אשם וגם למדינה יש אחריות לתאונות הדרכים. מדובר בציר תנועה מרכזי, כזה שמכיל עשרות אלפי כלי רכב בכל יום שנוסעים במהירות גבוהה. אסור לחכות שיהיו הרוגים בצומת, ולכן האחריות היא של משרד התחבורה להסדיר את הכניסה והיציאה בצומת ולהפוך אותה לבטוחה".

ההפגנה נערכה בדיוק שבוע לאחר תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בסמוך לצומת, ובה נהרגו שלושה בני אדם ושלושה נוספים נפצעו, כאשר כלי רכב סטה מהנתיב והתנגש חזיתית בכלי רכב אחר. בוקי הלוי, מהנדס ומתנדב בעמותת אור ירוק העריך לאחר התאונה כי לו הייתה קיימת גדר הפרדה קשיחה בין הנתיבים, תאונת הדרכים הייתה נמנעת.

כביש 70 הוא באורך של כ-75 קילומטרים ומתחיל באזור צומת יגור, חיבור עם כביש 75, ועובר בין טמרה, כאבול, צומת אחיהוד, כפר יאסיף, צומת כברי ומסתיים בשלומי.
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי מדי שנה מתרחשות בכביש 70 378 תאונות דרכים בממוצע, שבעה בני אדם נהרגים בכל שנה בכביש, 15 נפצעים קשה ובסך הכול מעל 800 בני אדם נפגעים לאורך הכביש בכל שנה בממוצע.

מתסקיר בטיחות שביצעה ד"ר חנין פרח, חוקרת בכירה בעמותת אור ירוק בשנת 2013, ואשר בחן את חלק הכביש שבין צומת ג'ולס לצומת כברי בכביש 70, נמצא כי ישנם מפגעי בטיחות חמורים שמסכנים את חייהם של משתמשי הדרך. נמצא כי בחלק מהכביש ישנו מחסור בשוליים או שהשוליים צרים מדי. עוד נמצא כי שדה הראיה מוגבל, כלי רכב כבדים כמו טרקטורים משתלבים מהשטח בכביש, משאירים חצץ ומפריעים לתנועה, ובנוסף ישנו חוסר בתאורה שמגבירה את הסכנה בשעות הלילה.
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}