ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

על קצה המזלג: לובי נשי מארח שפיות

אתי קצבורג יצאה לפגוש שפיות בכמה מסעדות, וישבה איתן לשיחה קצרה "על קצה המזלג" • חני כהן, שפית צעירה מאוד - חושפת את מנת הדגל שלה ומשחררת גם מתכון

על קצה המזלג: לובי נשי מארח שפיות


תעודת זהות
שם: חני כהן.
גיל 24.
מקצוע: שפית.
מסעדה: ריקוטה.
שורה תחתונה: אוטוריטה במטבח, אוכל כזה שלא שוכחים לעולם.

ריקוטה, האיטלקית בהר חוצבים, לוקיישן נעים לעין, אנשים יושבים ומשוחחים בניחותא, המלצרים עובדים בסדר מופתי, אני יושבת מהצד ומתצפתת. המנות המוגשות מעוררות לי את הבלוטות. שעת צהריים במסעדה - בופה עשיר פרוס לאורך האולם הפנימי, שילוב של סלטים צבעוניים וטעימים, דגים עשויים היטב מתובלים בטעם מדליק, מיני פסטות ומאפים איטלקיים שלא מביישים את ארץ המגף.

המנצחת הראשית היא חני כהן, שפית המסעדה, צעירונות ומלאת אנרגיה מתפרצת, תחתיה צוות של עשרה טבחים - כולם יהודים, 4 בנות בצוות של חני, ואין אחד שם שדומה לחברו. כל אחד מביא איתו סיפור מרתק, ונשמה ענקית שמושקעת בכל מנה.

"חני", פניתי אליה. "אני יכולה להיות אמא שלך, את כל כך צעירה ותראי לאן הגעת".
"האמת שהרומן שלי עם בישול זה משהו ישן", אומרת חני. "תמיד נמשכתי לסודות המטבח ולסירים, כל סיר וסודו הוא. תחילה הלכתי ללמוד הנדסת תוכנה, היה לי שם מסלול מובטח בעקבות אבי, אבל הבנתי שאהבה גדולה ויצירה לא תצמח במחשבים, אלא עשייה ויצירתיות ומשהו שיעשה טוב וישמח אנשים".

אכן האהבה של חני לאוכל, בשילוב הכישרון, ניכרים.

לא פשוט לנהל מטבח כזה שההרכב האנושי שלו מגוון, אך ביד אמן היא מנצחת עליהם, מחברת אנשים ומרכיבה מנות. חני אינטגרטורית מעולה, עושה את הטאצ' הנכון, ומעניין שמכל אסופת החלומות שלה שכללו צילום והייטק, דווקא המטבח נתן לה שלווה וסיפוק עצמי עצום.

ספרי משו מוזר שקרה לך בתפקיד:
"הלקוחות שמבקרים כאן מפתיעים כל פעם מחדש, הדרישות שלהם מעניינות ולא תמיד שגרתיות. לא פעם תמצאי את אלה שרוצים פיצה נטולת גבינה, אאוצ', כריך טונה בלי טונה... לא מזמן היו כאן זוג לפנות בוקר (9:00 am) הזמינו דג עם בירה, אין ספק שזו דרך מקורית מאד לפתוח בה את הבוקר.

מהי מנת הדגל שלך?
חני בנחרצות: "סלט סלמון חם. זה סלט שאת ההרכב שלו יצרתי לבד, זה בא ככה פתאום, בהיסח הדעת, והוא הסלט הנמכר ביותר. הוא חף מגינונים, לא מתיימר או מתנשא - הוא קלאסי וטעים.
ככה חני מתייחסת למנות שלה. זה צריך להיות טעים ויפה, וכמובן שחייבת להיות יצירתיות וטוויסטים, אבל המוטו זה 'כמה פשוט ככה טעים'.
בדור שלנו יש המצאות חדשות מדי יום, טרנדים ואופנות, מה את עושה עם החידושים הללו?
"אני תדיר עם יד על הדופק, משנה תפריטים מפעם לפעם, כרגע אנחנו מבשלים תפריט חדש , שווה לחכות".

תגלי לי על קצה המזלג?

"טוב", היא נכנעת ."לדוגמא ניוקי סלק, שילוב של ערמונים, טונה צרובה אדומה, הכל עם חומרי גלם הטובים והטריים ביותר שעושים את ההבדל הענק!"
נשמע לא רע בכלל.

מודה שבלבלתי שם כמה מושגים, טפנד עגבניות הפך אצלי למטבוחה, כדורי אורז עסיסיים היו נראים לי כמו כדורי פלאפל בטחינה, נו טוב.. מה מבין חמור בסלט ירקות?
למרות שנשבעתי לעצמי שלא אטעם כלום, מטעמי דיאטה ומצפון, לא עמדתי בפיתוי וחיסלתי מנת לזניה עשויה היטב שכוללת חמישה מיני גבינות משובחות. הטעם המיוחד שייך לרוטב שחני טרחה עליו אישית. אסון קלורי נוראי, אבל שווה כל ביס.

ישר עפתי עליה עם מתכון והנה הוא לפניכם, שתיהנו גם.


לזניית ריקוטה איטלקית יפהפייה:
8 ביצים.
קופסת גבינה לבנה.
קופסת גבינה 30 אחוז.
קוביה גבינה בולגרית.
צהובה מגורדת.
גבינת ריקוטה.
2 מכלים שמנת מתוקה.
תיבול: מלח, פלפל, אגוז מוסקט, עלה בזיליקום, אורגנו יבש
אופן ההכנה: שוברת ביצים לקערה, מוסיפה גבינות ותיבול, אם המרקם חלק או נוזלי מדי יש להוסיף חצי כוס קמח.
בתבנית בינונית שופכת קצת רוטב, לאחר מכן מסדרת עלי לזניה, רוטב, עלים, שוב רוטב מלמעלה, זורה מעל גבינה צהובה, מכניסה לתנור שחומם מראש על 170 מעלות למשך 30 דקות.





השפית חני כהן בפעולה
שפית מסעדה אוכל כשר מתכונים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}