י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

8 נעצרו בהפגנות נגד הריסת הבתים בבית אל

מאות מפגינים בצמתים לאורך ציר 60 ביהודה ושומרון במחאה נגד פסיקת בג"ץ להרוס בניינים בבית אל • 8 נעצרו

8 נעצרו בהפגנות נגד הריסת הבתים בבית אל
.


מאות מפגינים בצמתים המרכזיות לאורך ציר 60 ביהודה ושומרון.

המפגינים מוחים על 'ההקפאה השקטה' שלדברי ראש הממשלה מתקיימת ביהודה ושומרון, וכן כנגד פסיקת בג"ץ שקבע לפני כשבועיים שיש להרוס שני בניינים (המכונים בנייני דריינוף) במערב הישוב בית אל.

שמונה נעצרו במהלך ההפגנות: בתחנת חברון לפחות שלושה עצורים. עו"ד ורד לוי הגיעה מטעם ארגון חוננו לתחנת המשטרה ודיווחה כי כלפי אחד העצורים, קטין, הופעלה אלימות קשה בידי השוטרים. על גופו סימני אלימות ויש חשש לשבר בצלעות. בתחנת שער בנימין ישנם לפחות חמישה עצורים. שניים מצומת גבעת אסף ושלושה מצומת עפרה.

בחלק מהצמתים חוסמים המוחים את הכביש. המפגינים מרימים שלטים ובהם כתוב 'על בניה ביהודה ושומרון תהיה מלחמה' ו'הבטחתם - תקיימו', בכוונה להבטחת ראש הממשלה כי יאשר בניית 300 יח"ד בישוב בית אל במסגרת הסכם האולפנה.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי בעלי ישנם 50 מפגינים, בעופרה 200, בשילה 50, בכוכב יעקב 50 ובגבעת אסף 150. עד כה, נעצרו 2 מתיישבים בגין חסימת ציר ופלסטיני ובבגין קטטה במעלה לבונה. בצומת החטיבה בשומרון ישנם 25 מפגינים, בקדומים 15 ובשבי שומרון 100. בגזרת חברון: כ-150 מפגינים בתנועה מכיוון נבי אליאס לכיוון בית ענון. מעוכב 1 מתיישב בגין הפרעה לשוטר.

הפגנה נגד הריסת בתי דריינוף בבנימין


מטה המאבק בבית אל מוסר, כי זוהי יריית הפתיחה במאבק למען ההתיישבות. ישנם עוד אלפי בתים ביו"ש במצב דומה, וכישלון המאבק בבית אל יהווה תקדים המסכן את עתיד ההתיישבות כולה.

למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח עד כה על חמישה מפגינים שעוכבו לחקירה בהפגנות המחאה במחאה על ההרס הצפוי בבית אל. 1 בצומת עפרה. 2 בצומת גבעת אסף ו2 נוספים בסמוך לקרית ארבע. שלושה עורכי דין מטעם ארגון חוננו מטפלים בעניינם של העצורים ונמצאים בדרכם לתחנות המשטרה בחברון ובשער בנימין.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, היום בבית אל: "הייתי היום בבתי דריינוף בבית אל לומר די לאיפה ולאיפה. לא יכול להיות שאצלנו בהר חברון - בסוסיא, אמריקה ואירופה מתערבות, למרות שיש החלטת בג"צ שיש להרוס את מאחז נוואג'ה שנבנה לא ברשות ולא בסמכות- על אדמה פרטית של מדינת ישראל ואף על פי כן המדינה מחפשת דרך להכשיר את מה שבג"צ דרש מאיתם- להרחיק את הפולשים לשם שלא כחוק.

ובבית אל נבנה בית כדין, שטרם סיים את הליך ההסדרה והמדינה מוכנה להסדיר אותו בהמשך, וע"פ ההחלטה באטימות לגשת ולהרוס את המבנה למרות ששבועות אח"כ תימשך בניית הבתים באותו מקום. יש פה עיוות משווע וחוסר צדק זועק, והכל בסמכות בג"צ, על זה באתי לכאן למחות ולדרוש שיעשה הצדק האמיתי".

השר אורי אריאל בפתח כינוס מרכז האיחוד הלאומי אמר: "המושג הזה של הקפאה חייב לעוף מעולם המושגים שלנו. אין מצב שבישראל מישהו יכול להקפיא את יהודה ושומרון בטח ובטח שלא בירושלים. במציאות של היום לא מתכננים בירושלים ולא בונים בירושלים. יש הבטחה של ראש הממשלה לשווק בירושלים והדבר לא נעשה. יש הבטחה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי להמשיך ולבנות ביהודה ושומרון ולצערנו הרב הדברים לא מתרחשים ובנוסף יש בעיות נוספות הקשורות למהלך החיים הנורמאלי ביו"ש. אחרי כל אלה באים להרוס פה בבית אל. הדברים האלו בניגוד לכל הסיכומים ובעיקר בניגוד לרוח היהודית. התכנסו על מנת לדון במציאות הזאת שאנו חיים בה ונמשיך לדרוש בתוקף את השינוי".
בית אל דריינוף הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}