י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בן צור מחוקק: העדפה מתקנת לעובדים חרדים

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור הגיש הצעת חוק לייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי

בן צור. צילום: פלאש 90
בן צור. צילום: פלאש 90


נלחמים באפליה: יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, הגיש הצהריים (א) הצעת חוק לייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי.

בהצעת החוק נטען כי הזכויות שנתנות כיום למספר מגזרים של מיעוטים כמו הצ'רקסים, יגיעו גם למגזר החרדי. בחוק נקבע כי "חרדי" הוא אזרח ישראלי או תושב ישראלי שלמד במוסד שהוכר כמוסד חינוך תרבות ייחודי, כהגדרתו בחוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים, ובלבד שטרם חלפו 10 שנים מיום שסיים את לימודיו באותו המוסד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי: "חרדי לעניין הצעת החוק הוא מי שלמד במוסד שהוכר כמוסד חינוך תרבותי ייחודי כפי שמוגדר בחוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים. מוסד חינוך תרבותי הוא מוסד שלומדים בו תלמידים בכיתות ט-י"ב וניתן בו חינוך הנובע מאורח חיים של הלומדים במוסד.כמו כן קבוצת תרבותית ייחודית היא אוכלוסייה חרדית שתלמידיה לומדים בישיבה לימודי קודש לפי ההלכה."

בדברי ההסבר נכתב עוד, כי חוק הייצוג ההולם שנחקק בשנים האחרונות נועד לייצר העדפה מתקנת כלפי מגזרים שונים, כמו נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים ואנשים עם מוגבלויות. לדברי מגישי החוק, המגזר החרדי הוא המגזר שהכי פחות מיוצג בשירות הציבורי, לפיכך מוצע בחוק להשוות את התנאים של המגזר החרדי כמו שאר המיעוטים".
בן צור חוק חרדים אפליה תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}