כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

אושר חוק הסמס: "מגן על הלקוחות"

החוק מחייב עוסק לעדכן את לקוחותיו 14 יום לפני סיום עסקה על סיום תקופת מבצע - גם באמצעות מסרון

.
.





וועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הצהריים (א) חובת סמס בסיום עסקה. הצעת החוק מחייבת את החברות להודיע על סיום תקופת מבצע כשבועיים לפני גם באמצעות שליחת מסרון.

לפי חוק הגנת הצרכן, עוסק חייב לעדכן את לקוחותיו בדבר מועד סיום עסקה קצובה, בין היתר באמצעות ציון הדבר בחשבונית או בהודעת התשלום הנשלחת לצרכן, החל משלושה חודשים לפני מועד סיום העסקה. את הצעת חוק הגישה ח"כ מירב בן ארי (כולנו) .

בתיקון לחוק מוצע שהחברה תודיע לצרכן על סיום העסקה או ההתקשרות באמצעות מסרון לטלפון הנייד שלו, אם הצרכן מסר לו את מספר הטלפון שלו. מוצע שהודעת המסרון תשלח לצרכן 14 ימים בטרם סיום העסקה או ההתחייבות.

שר הכלכלה אריה דרעי, שתמך בהצעת החוק, אמר: "מדובר בהצעת החוק חשובה משום שהיא תגן על מיליוני לקוחות חברות הכבלים שמוחתמים על מבצעי מכירות שונים, אך לא זוכרים כעבור מספר חודשים כי אותו מבצע הסתיים ונאלצים, מבלי לדעת, לשלם יותר. זה חוק צרכני ממדרגה ראשונה שיאיר את עיני הצרכנים ויגרום לכך שהם יידעו כמה הם משלמים עבור שרותי הכבלים".
כבלים סמס חוק צרכן דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}