ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

נתניהו: "פועלים להשבת הישראלים מעזה"

נתניהו ויעלון על הישראלים המוחזקים בידי חמאס: "לא חוסכים מאמצים בנושא" • במערכת הפוליטית הופתעו מהחדשות

אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו


ראש הממשלה בהודעה פומבית ראשונה אודות היעלמותם של הישראלים אברהם מנגיסטו וישראלי נוסף, תושב מהפזורה הבדואית, שחצו את הגבול לרצועה ולא ידוע מה עלה בגורלם.


הודעה בעניין הישראלים המוחזקים בעזה

שר הבטחון מוסר הצהרה

"אנו פועלים להשבתם של שני הישראלים שחצו את הגדר לעזה", אמר, "אנו רואים בחמאס האחראי לשלומם. מיניתי נציג מטעמי לתאם את כלל הפעילות בנושא ואת הקשר עם המשפחות.

"אתמול", הוסיף, "שוחחתי עם הוריו ואחיו של אברהם מנגיסטו, אמרתי להם שמרגע היוודע המקרה איננו חוסכים מאמצים להשיבו לישראל. קבענו להיפגש בקרוב. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית שמבטאת את דאגתה למצב ההומניטרי בעזה, לצאת בקריאה ברורה לשחרור האזרחים ולדאוג להשבתם של האזרחים".

אילן מנגיסטו, אחיו של הצעיר אברהם מנגיסטו, מסר הצהרה לעיתונות בשעות הצהרים מחוץ לבית המשפחה באשקלון. "אחי נעדר זה עשרה חודשים אחרי שחצה את הגבול לעזה. מדובר במקרה הומינטרי קשה, שכן מצבו הבריאותי לא טוב", אמר. "בשמי ובשם משפחתי אני מבקש ממדינת ישראל לעשות הכול כדי להשיבו. אני פונה לקהילה הבינלאומית לעשות הכול כדי לשחררו. אני פונה לחמאס ומבקש לשחרר את אחי ולהתחשב במצבו. אנחנו התבקשנו להיות באיפוק, ואני מבקש מכם, תושבי ישראל, להתנהל באיפוק. אנו נודיע על המשך דרכנו בימים הקרובים".

שר הביטחון משה יעלון, עם נחיתתו מביקור עבודה באיטליה התייחס לנושא ואמר "שני אזרחים ישראלים נמצאים ברצועת עזה בידי חמאס. מדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים להשיבם לחיק משפחתם. אנו רואים בחמאס אחראי לגורלם ודורשים את החזרתם".

"נפגשתי עם משפחתו של אברה מנגיסטו, עדכנתי אותה בפעולותינו וחיזקתי את ידיה. אנו נמצאים גם בקשר עם משפחתו של הישראלי הנוסף המוחזק ברצועה ומעדכנים אותה בהתפתחויות" אמר יעלון.

ח"כ אביגדור ליברמן התייחס במהלך סיור בגבול הצפון לפרשה ואמר "הופתעתי היום לשמוע בחדשות על המקרה". הוא אף העביר ביקורת "למרות שהייתי שר החוץ וחבר בקבינט והשתתפתי בכל הדיונים הסודיים ביותר. אני חושב שהעובדה הזאת מצביעה על כך שלא הייתה הפקת לקחים ממקרים קודמים. אני מקווה גם שאלה שמנהלים משא ומתן בקבינט יתנהלו בהתאם למסקנות ועדת שמגר שמונתה אחרי המקרה של גלעד שליט. כולנו מכירים ויודעים שמאז עסקת ג'יבריל ועד לאחרונה שילמנו מחירים בלתי סבירים".

רבים נוספים במערכת הפוליטית הופתעו לשמוע על המקרה היום בחדשות, בהם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי, ראש השב"כ לשעבר החבר כיום בוועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר.
נתניהו חמאס עזה אברה מנגיסטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}