כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

הפגנה נגד הרס בבית-אל: מי ישמור עלינו מהבג"ץ?

מאות איש הפגינו מול בית המשפט העליון בשל החלטתו להרוס בנינים בבית אל - אף שהם לקראת קבלת אישורי בנייה

בהפגנה. צילום: אריה מינקוב
בהפגנה. צילום: אריה מינקוב


הערב (ד') נערכה הפגנה בסמוך לבית משפט העליון בירושלים, נגד החלטתו להרוס שני בניינים בבית-אל.

שני בניינים ובהם 24 דירות חדשות, נבנו בחודשים האחרונים במתחם דריינוף בתחומי היישוב בית-אל. דירות המגורים נבנו ללא היתר על קרקע שנתפסה על ידי מדינת ישראל, לפני עשרות שנים בצו צבאי.

לפני כשבועיים, פסק בג"צ כי מבנים אלו יהרסו, למרות הצהרת המנהל האזרחי כי נפתחו כבר הליכי תכנון ואישור לבתים אלו, וישנה סבירות גבוהה מאוד להסדרתם בקרוב ממש.

הערב נערכה הפגנה בהשתתפות כ-700 בני אדם מול בית משפט העליון. כך גם השתתפו שר החינוך ושר התפוצות נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שר הקליטה, השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין וח"כ יואב קיש.

עוד השתתפו, יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן, ח"כ נאוה בוקר, ח"כ אורן חזן, ח"כ מוטי יוגב, ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה, ראש מועצת בית אל שי אלון והרב שבתי סבתו רב בית הכנסת "היכל גבריאל" ביישוב.

"נתניהו הבטיח לנו לפני כשלוש שנים לאשר בנייה חדשה ביישוב בית אל, בתמורה להריסת 30 בתים בשכונת האולפנה" אומרת ל'בחדרי חרדים' דוברת היישוב יעל בן ישר, "אנחנו דורשים מראש הממשלה לקיים את הבטחתו".

בעמותת רגבים מציינים כי כמאה וחמישים מטרים מבתי היישוב בית אל שבבנימין, מוקמים בחודשים האחרונים שני מבני קבע, ללא היתרי בניה וללא תכנית מתאר או תב"ע. מיד לאחר זיהוי התחלת הבניה, פנתה 'רגבים' למנהל האזרחי בדרישה להקדים תרופה למכה, ולבצע הליכי אכיפה כנגד המבנים.

אך לדבריהם, בד בבד עם המשך הבניה, הוסיף המנהל האזרחי להתעלם מפניות רגבים. לאחר התעלמות ממושכת מצד המנהל עתרה רגבים לבג"ץ. בעתירה הודגש כי למרות שבשורת פסקי דין קודמים קבעו השופטים כי אין בכוונתם להתערב בשיקול הדעת ובסדרי העדיפויות לאכיפה מטעם המנהל האזרחי, הרי שלאחרונה ניכרת מגמת שינוי בכך, ועל כן מתבקש בג"ץ להורות על צעדי אכיפה כנגד המבנים.

ח"כ מיקי זוהר אמר במהלך ההפגנה כי ארגוני השמאל עובדים בשיטת הסלאמי. "בית המשפט בוחר להעדיף את עקרון סופיות הדיון על פני זכויות הקניין וממשפחות שיגורו שם. אין לנו שום רשות להעביר שטחים של ארץ ישראל לאחרים. בואו ניתן לבגץ להחליט יחד על כל הבתים יחד, שירגישו מה זה 1,700 משפחות שבתיהם יהרסו. שלא יחשבו רק על 24 יחידות פה ו-9 שם!".

הרב שבתאי סבתו אמר: "אנו נרדפים על ידי מערכת המשפט. ומופלים לרעה. הגיע העת לאמץ את דוח השופט אדמונד לוי המצביע על אפלייה נגד יהודים".

ח"כ נאוה בוקר אמרה: "אנו רוצים לבנות ולא להרוס. לנטוע ולא לעקור נטוע. אם יהרסו את בתי בית גם בתל אביב יהרסו. גם במזרח ירושלים בונים ללא היתר בלי סוף ולא הורסים אותם".

חכ דוד ביתן הוסיף: "בגץ שומר על המיעוט, מי ישמור על הרוב?".

צילום: אריה מינקוב




צילום: תהל רובין - סוכנות תצפית




















הפגנה בגץ בתים הרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}