י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

"חניבעל!": הרגע הדרמטי של צוק איתן

"הוכרז חניבעל, קדימה - תחתרו למגע", כך נשמעות ברשתות הקשר הצה"ליות, הרגעים שאחרי חטיפת גופתו של הדר גולדין הי"ד

"חניבעל!": הרגע הדרמטי של צוק איתן
פלאש90


שנה למבצע "צוק איתן", מפרסם צה"ל את ההקלטות מהדקות הדרמטיות שאחרי ההיתקלות בפאתי רפיח בה' אב, שבמהלכה נהרגו מפקד הפלס"ר, רס"ן בניה שראל הי"ד, סמ"ר ליאל גדעוני הי"ד. סגן הדר גולדין הי"ד נהרג אף הוא, והמחבלים חטפו את גופתו.

בשיחה שתועדה ברשת הקשר בישר מפקד גדוד הסיור בגבעתי למח"ט וינטר על היעדרותו של הדר גולדין ועל ההחלטה לפתוח בנוהל חניבעל "הוכרז חניבעל, קדימה - תחתרו למגע", נשמע בקשר.

הפסקת האש החלה בשעה 8:00 בבוקר למשך 72 שעות, ואושרה על ידי חמאס וישראל. אולם תוך זמן קצר, הפסקת אש הופרה על ידי החמאס בשיגור מספר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ולאחר מכן בירי שתי פצצות מרגמה.

פלוגת סיור של גבעתי, המשיך בפעילות מבצעית לאיתור מנהרות באזור החקלאי של רפיח. בשעה 9:05, תקפו מחבלים את הכוח לאחר שיצאו ממנהרה, והרגו שלושה מחיילי הכוח. אותו היום קיבל את התואר "יום שישי השחור".

סגן מפקד הסיירת, סגן איתן פונד, הוביל מרדף אחר חוליית המחבלים בתוך המנהרה‏ אשר במהלכו נתגלו פריטים שאפשרו, יחד עם פריטים שנתגלו בשעות הצהריים על ידי צוות של סיירת מטכ"ל ויחידת אית"ן, לקבוע מאוחר יותר את מותו של סגן גולדין.‏

על פי הערכה הראשונית, גולדין נחטף כשהוא בחיים, לכן הופעל נוהל 'חניבעל'. כחצי שעה לאחר ההתקלות, לשם שיבוש דרכי המילוט של חוטפיו. צה"ל המטיר על רפיח אש כבדה, של מטוסי קרב, מסוקי קרב וארטילריה, ממנה נהרגו עשרות פלסטינים, בהם אזרחים, ונגרם הרס רב. לפי הפלסטינים נמנו יותר מ-100 הרוגים ברפיח, ואילו לפי צה"ל נהרגו 41 פלסטינים, מתוכם 12 הם מחבלים, 13 בלתי מעורבים ומעמדם של יתר ההרוגים אינו ידוע.‏

כ-38 שעות לאחר התקרית, במוצאי שבת, נמסרה להוריו קביעתו של הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ, שהדר גולדין נהרג.

\"חניבעל!\": הרגע הדרמטי של צוק איתן


בוידאו ניתן לראות ולשמוע את חלקים מקולות קשר מהקרב של חטיבת גבעתי ברפיח. וכן סרטון ממצלמת "גו-פרו" שהייתה על קסדתו של רס"ן בניה שראל הי"ד.
צוק איתן חטיפה הדר גולדין בניה שראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}