י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

מתקפת טרור בסיני: כ-30 חיילים מצרים נהרגו

חמושים תקפו את עמדות צבא מצרים בצפון חצי האי סיני, נהרגו לפחות 30 חיילים; דאע"ש נטל אחריות לירי

חצי האי סיני, צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90
חצי האי סיני, צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90


בהתקפה משולבת הבוקר (ד') של חמושים על עמדות צבא מצרים בצפון חצי האי סיני, נהרגו לפחות 30 חיילים, ארגון המדינה האסלאמית - דאע"ש קיבל אחריות על המתקפה. לפי עמדת צבא מצרים נהרגו כ-20 חיילים בלבד, אך מקורות טוענים שייתכן והמספר הוא פי שלוש - למעלה מ-60 הרוגים.

על פי שלוחת דאע"ש בסיני - 'האריות', הם ביצעו שלושה פיגועי התאבדות ותקפו כ-15 מוצבים צבאיים. דובר צבא מצרים הודיע כי לפחות 70 מחבלים לקחו חלק במתקפה ו-22 מתוכם נהרגו.

פיצוץ מכונית תופת בסיני


גל ההתקפות התמקד בעמדות צבאיות ותחנות משטרה. עדי ראייה דיווחו על פיצוצי דיון בשייח' זוויד ותושבים רבים עזבו את בתיהם משום שהם חוששים מהתקפה נוספת. רחובות העיירה שיח' זוויד מוקשו, תחנת משטרה באל-עריש מכותרת ומתנהלים חילופי אש, שיירה של טנקים ונגמשים הותקפה בדרך לאל-עריש.

הדיווחים בכלי התקשורת במצרים מדווחים על 64 הרוגים מאנשי כוחות הביטחון, זאת כאשר הצבא המצרי דיווח עד כה על 10 חיילים בלבד שנהרגו.

לאור האירועים הביטחוניים בצפון סיני הודיע משרד הביטחון כי נסגרו לפעילות מעברי כרם שלום וניצנה. מעבר לכך, בצה"ל העלו את רמת הדריכות לאורך הגבול המצרי.

יממה לפני יום השנה השני להפיכה הצבאית שבה הודח נשיא מצרים האיסלאמיסטי, מוחמד מורסי, התפוצצה שלשום מכונית תופת בסמוך להישאם ברכאת, התובע הכללי של מצרים, שהיה בדרכו להיכל המשפט במרכז קהיר - והוא נהרג.

עדכון משעות הערב:

הצבא המצרי הודיע כי 17 הרוגים מתוכם 4 קצינים נהרגו במתקפה בסיני. לפי ההודעה שיאו של האירוע כבר מאחוריהם וכעת מתבצעות סריקות באזור.

על פי מקור ביטחוני מצרי, למעלה מ-100 חמושים נהרגו במהלך העימותים בצפון סיני.

בהודעה שיצאה הערב למזכירי ישובי רמת הנגב הסמוכים לגבול מצרים נכתב, כי המועצה מקיימת הערכת מצב. בשלב זה קיים איסור כניסה לשטחים חקלאיים של באר מילכה. "מלבד זה, אין מגבלות נוספות למיטב ידיעתי, אבל אתם מוזמנים לעדכן אם יש".

קצין הבטיחות במועצה נמצא בקשר רציף עם החטיבה וכוחות הביטחון ויעדכן לפי התפתחויות.
123 ק דאעש מתקפה סיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}