אור ירוק: 22 ילדים הולכי רגל נהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים
זהו המספר הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות. ירושלים ובני ברק הן הערים הכי מסוכנות לילדים הולכי רגל. מנכ"ל אור ירוק: משרד התחבורה יכול להציל את חייהם של ילדים רבים בכל שנה אם הוא יקדם התקנת פסי האטה
- אור ירוק
- י"א תמוז התשע"ה
בסוף חודש אוגוסט בשנה שעברה, רגע לפני סיומו של החופש הגדול, נהרגה ניקול רמירז בת ה-13 בתאונת פגע וברח ברחוב הרצל ברמלה. ניקול, חצתה את הכביש מול בית מספר 66 ונהג שאיבד שליטה על הרכב פגע בה, הפקיר אותה והסתלק ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה. סיפורה של ניקול, היא אחת מ- 22 הילדים שנהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים בעת שהלכו ברגל, ללא מגנים, ללא קסדה, ללא שלדת רכב, חשופים לגמרי לפגיעת רכבים.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 נהרגו 22 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים, בעת שהלכו ברגל – המספר הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות. מרבית הילדים (20) נהרגו בתחום העירוני.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2014 נהרגו בתאונות דרכים 682 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 127 נפגעו באורח קשה. המשמעות הקשה היא, כי בכל יום נפגעים כשני ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים. בממוצע של עשר השנים האחרונות (2005-2014) נפגעים מדי שנה כ- 707 ילדים הולכי רגל ונהרגים כ- 21.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה יכול להציל את חייהם של ילדים רבים בכל שנה אם הוא יקדם התקנת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים ומתנ"סים. זהו פתרון תשתיתי זול ואפקטיבי שיחזיר את ההשקעה בו. פס האטה פשוט מפחית את הסיכון לתאונת דרכים במקום בו הוא מוצב באופן משמעותי, הקטנת מהירות הנסיעה יכולה לעשות ההבדל בין חיים ומוות".
בירושלים נפגעו 49 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014, ילד אחד נהרג.
בבני ברק נפגעו 48 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014, ילד אחד נהרג.
בתל אביב נפגעו 39 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014, ילד אחד נהרג.
בחיפה נפגעו 29 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014.
בפתח תקוה נפגעו 23 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014.
בנתניה נפגעו 23 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014.
ברמלה נפגעו 20 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2014, שני ילדים נהרגו.
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נכון ל- 21 ליוני, נהרגו שבעה ילדים בגילאי 14 בתאונות דרכים כשהלכו ברגל, שישה מתוכם – מהחברה הערבית. אחת הבעיות העיקריות בבטיחות בדרכים בחברה הערבית היא תופעת "תאונות החצר", בהן נהרגים ילדים רבים מדי שנה. תאונות אלו מתרחשות בסביבת הבית, בשטחים שמשמשים גם לחניית רכב וגם למשחק. אחד המאפיינים של תאונות חצר הוא מעורבות של כלי רכב כבדים, בשל שדה הראייה המוגבל וריבוי ה"שטחים המתים".
תופעת תאונות החצר בקרב המגזר הערבי בישראל, גבתה מהחברה הישראלית בכלל ומהמגזר הערבי בפרט, את חייהם של 45 פעוטות בגילאי 0-4 בשנים 2010-2014.
לאחרונה, הגיש חבר הכנסת איימן עודה מסיעת "הרשימה המשותפת", הגיש לאחרונה שאילתא לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ בנושא תאונות החצר. בשאילתא ציין ח"כ עודה את הנתונים הקשים: "בשנת 2014 נהרגו 13 פעוטות הולכי רגל בתאונות רכים. 12 מהפעוטות הללו הינם מהמגזר הערבי כאשר מרביתם נהרגו ב"תאונות חצר"", והוסיף כי "דוח של עמותת אור ירוק מצביע על כך שמדובר בתופעה חמורה אשר נמשכת מזה זמן ללא שיפור משמעותי". בשאילתא מבקש חבר הכנסת לדעת מהם יעדי ותוכניות המשרד לפעילות בנושא בשנת 2015. תשובת השר, טרם ניתנה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות