ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"על גרמניה להתייצב בחזית המאבק מול החרם"

יו"ר הכנסת אדלשטיין נאם בנוכחות נשיא הבונסטאג ודיבר על הקשרים עם גרמניה - "דווקא היום צריך להוכיח שאפשר אחרת"

"על גרמניה להתייצב בחזית המאבק מול החרם"
דוברות הכנסת


יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, נאם במליאה לכבוד ביקורו של נשיא הבונדסטאג, ואמר כי על גרמניה להיות הלוחמת נגד תנועת החרם על ישראל - "על גרמניה להתייצב בחזית המאבק מול ה- 'BDS'"

אדלשטיין: "לאחרונה גוברים הקולות הקוראים להחרמתה של ישראל בזירה הכלכלית, האקדמית והתרבותית. אלו קריאות תלושות מן המציאות שיש בהן מן הצביעות, שכן הן מופנות דווקא אל המדינה המותקפת ביותר בעולם - שעושה את המאמץ העליון ביותר לשמור בכל עת על מוסריותה.

"דווקא על גרמניה להתייצב בחזית המאבק מול ה- "BDS" וגופים אחרים המבקשים לפעול בדרך המכוערת והפסולה של החרמה, וכך גם מול אלו המבקשים להשמיד את ישראל".

״גם היום, לצערי, יש מי שסבורים כי העולם ייראה טוב יותר ללא ישראל, וללא העם היהודי שחי בה. קולות מסוכנים אלו מגיעים במידה רבה מטהרן, שאיתה כביכול מנהלים משא ומתן לפירוז מנשקה הגרעיני- שהכל יודעים היטב כלפי מי הוא מכוּון. אבל, אדוני הנכבד, שלא יהיה ספק לאיש: לא רק כלפי ישראל מכוון נשק הרסני זה.

"הנשק הגרעיני המיוצר ומואץ ללא הרף בכורים הרצחניים של בושהר, נתאנז והאחרים- הוא כלי להשמדת הציוויליזציה המערבית כולה, ולפיכך זוהי סוגיה של "להיות או לחדול" לא רק עבורנו. אני קורא לכולנו לזכור, שיום לאחר המשא ומתן הזה- עלול להיות יום אחד מאוחר מדי!".

נשיא הבונדסטאג, נורברט לאמרט נאם במליאת הכנסת ואמר כי יש להיאבק בנחרצות בהתפרצויות האנטישמיות ברחבי אירופה. לאמרט התייחס לנושא המדיני ואמר כי לישראל הזכות לחיות בגבולות בינלאומיים מוכרים, כשהיא נטולת פחדים, טרור ואלימות, ובאותה מידה לישראל יש גם אחריות על המצב בשטחים הפלסטיניים. לאמרט הביע תקווה להמשיך להדק ולפתח את הקשרים בין המדינות והפרלמנטים.

הנשיא לאמרט פתח את דבריו בשפה העברית ואמר: "תודה רבה על ההזמנה ועל קבלת הפנים הידידותית, זה כבוד רב עבורי לדבר לפניכם כאן בכנסת בשפת האם שלי".

לאחר מיכן עבר הנשיא לאמרט לגרמנית והודה ליו"ר הכנסת על קבלת הפנים לה זכה והוסיף: "אני מודע לכך, שכלל וכלל אין זה דבר מובן מאליו: הענקת כבוד צבאי לנשיא פרלמנט זר, וזאת דווקא עבור אזרח גרמני, ועוד במיוחד בכנסת, ועוד לצלילי ההמנון הגרמני".

צילום: דוברות הכנסת












חרם גרמניה בונדסטאג נשיא אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד