ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הונדליזם בהר הזיתים - תקציב האבטחה יוכפל

שר הדתות דוד אזולאי סייר בהר, והודיע: "לא ניכנע לטרור. אנו נכפיל את תקציב האבטחה עם אישור תקציב המדינה"

הונדליזם בהר הזיתים - תקציב האבטחה יוכפל


בעקבות הוונדליזם החמור בהר הזיתים, בייחוד בחלקה המזרחית, נודע ל'בחדרי חרדים' כי במשרד לשירותי דת מתכוונים להכפיל את תקציב האבטחה במתחם ההר, זאת במסגרת סעיף בהסכם הקואליציוני אשר נחתם עם כניסת ש"ס לממשלה בו נאמר כי יתוגבר התקציב לטובת הר הזיתים.

בסיור שערך היום (ג) השר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי בהר הזיתים הצהיר: "אנו לא מתכוונים להיכנע לטרור במתחם הר הזיתים. אנו נכפיל את תקציב האבטחה עם אישור תקציב המדינה במטרה להפסיק את הוונדליזם בהר. יש במקום 5000 חלקות שדה פנויות מה שאין למשל, בהר המנוחות ואנשים חוששים לקבור את יקיריהם בגלל חילול המצבות וגם בגלל תחושת החוסר בטחון בדרך המובילה אל ההר"

לסיור הצטרפו נציגי חברות הקדישא ונציגי המשפחות שיקיריהן קבורים בהר.

מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס מסר: "מעבר לשאלות הבסיס הנוגעות לעניין הריבונות בירושלים והיכולת של כ"א לנוע באופן חופשי ובטוח, היעדר היכולת לנצל את אותן 5000 חלקות מסב נזק כלכלי ומונע בעצם מתן מענה לקבורה הרוויה בהר המנוחות. גם אם אחוזים בודדים מהסכום שייחסך יושקע באבטחת הציר ובית העלמין ניתן יהיה לתת מענה לכלל הבעיות והנושאים בהר הזיתים. לא ברור לי מדוע חילולי קברים ומצבות במקומות אחרים מעוררים סערה אך, כאן, באופן שיטתי גרימת הנזק עוברת ללא תגובה הולמת. אנו מתכוונים לעשות כל מאמץ להילחם בתופעה ולהביא את המצב הבלתי נסבל בהר ובדרך אליו לתודעה הציבורית".

בית הקברות בהר הזיתים הוא בית קברות יהודי המתפרש במדרונותיו של הר הזיתים, ממרגלותיו שבנחל קדרון ועד פסגתו הצופה על העיר העתיקה והר הבית. זהו אחד מבתי הקברות היהודיים הקדומים ביותר, והוא מכיל בימינו מעל 100,000 קברים מתקופות שונות.

קבורה יהודית על הר הזיתים החלה עוד בתקופות הבית הראשון והשני, במערות קבורה הפזורות ברחבי ההר. חשיבותו של בית הקברות עלתה עם השנים, וקבורים בו אף אנשים רבים שלא ישבו כלל בארץ ישראל, אלא עלו בזקנתם, או שארונם הובל לאחר מיתתם לקבורה בהר מחו"ל.

הרצון להיקבר דווקא בהר הזיתים נבע בין היתר מיתרונות מיסטיים שיוחסו לקבורה בו, על פי מקורות שונים. על פי המדרש כי באחרית הימים תתרחש ראשית תחיית המתים על הר הזיתים, והיהודים שקבורים בו יהיו הראשונים שיקומו מן הקבר ויזכו לחיי נצח.

"המקום הזה קדוש. קבורים כאן צדיקים גדולי עולם, כהאור החיים הקדוש, רבינו עובדיה מברטנורא ועוד. גם ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין קבור פה, ועוד ועוד... אנו לא רוצים להתנתק מהמקום זה העבר שלנו והחיבור ההיסטורי שלנו לירושלים. תקציב, אבטחה ומצלמות לא יביאו באמת ביטחון אלא רק מסה של אנשים שיגיעו להר הזיתים אם זה היה קורה באירופה היינו זועקים", הוסיף השר אזולאי וסיים: ״נהפוך את ההר לנגיש יותר ובטוח יותר״.

יצויין, כי בשבוע שעבר נפגשו עם השר אזולאי בלשכתו ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אברהם ומנחם לובינסקי, ושמעו ממנו עד כמה הדבר הוא בנפשו וכי יעשה כל אשר לאל ידו לדאוג לאבטחת ההר.

כמו כן, בשבוע שעבר התבטאו גורמים שונים במשטרה כי "מישהו צריך להוציא מיליונים כדי לאבטח את הר הזיתים כמו שצריך ועד שלא יעשו את זה המשטרה תישאר ללא אמצעים מספקים לאבטח את המקום".
אבטחה הר הזיתים אזולאי ביקור תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד