ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

קטל בדרכים: צפו ביתום שגרם לח"כים לבכות

דיון מיוחד התקיים בועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הקטל בדרכים • צפו: נאומו של הנער היתום עידן אוחנה

צילום:פלאש90
צילום:פלאש90


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום (ב) ישיבה שיוחדה למאבק בקטל בכבישים. ח"כ כבל פתח את הדיון ואמר כי מאז תחילת השנה יש עלייה מדאיגה של כ-28% במספר ההרוגים בכבישים - שהיא לא אירוע נקודתי אלא מצביעה על מגמה מתמשכת.

"לפי דוח של ה-OECDקצב שיעור הירידה במספר ההרוגים בישראל הוא מהנמוכים בעולם המערבי – מקום 26 מתוך 30, ושיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא השני הכי גבוה בעולם המערבי. אנחנו משקיעים מיליארדים כדי להגן על הגבולות בעוד שתאונות הדרכים קוטלות בנו יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד. אם מספר ההרוגים בגבולות היה זהה למספר ההרוגים בכבישים הארץ הייתה גועשת ורועשת – וזו צריכה להיות תחושת הדחיפות", אמר. ח"כ כבל ניסה למקד את הדיון במציאת פתרונות שיביאו לעצירת המגמה והורדת מספר ההרוגים.

בדיון השתתף גם הנער עידן אוחנה שריגש את חברי הוועדה והמשתתפים בדיון עד דמעות כשסיפר: "בעבר חברי קראו לי ויסלר, זה היה שם המשפחה שלי עד גיל 8, עד שמישהו החליט עבורי שאין לי עוד צורך בהורים. מישהו החליט להרוס לי ולאחי הקטנים את חג הפורים לעד. אני מסיים חטיבת ביניים ועולה לתיכון, הורי לא ליוו אותי לטקס בר המצווה ולא ליוו אותי בטקס הסיום ולא ילוו אותי ואת אחי לעד. דיבורים זה לא מספיק, אני לא צריך רחמים. אני צריך ורוצה שינוי. אני צריך שתבינו שתאונות דרכים הם אחד הנושאים הבוערים ביותר היום וכדי להילחם בזה צריך תקציבים, כדי שלא יהיו עוד ילדים שילכו לטקס הסיום בלי הורים. אני מבקש מכם שלא תשכחו אותי בישיבה הבאה. החיים, ככה למדתי, שווים יותר מכסף".

sif


ח"כ אורי מקלב בדיון אמר כי המשטרה מבצעת אכיפה איפה שנוח לה ולא במקומות שבהן היא יכולה לתרום להורדת התאונות. הוא אף ציין כי אלפי מכוניות שמוגדרות "אבדן להלכה" חוזרות לכביש והציבור לא מודע לכך מאחר שמשרד התחבורה לא מיישם את התקנה שאושרה בנושא בוועדה, ולא מציין זאת ברישיון הרכב. הוא הוסיף כי צריך לחזק את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולא להפוך את המלחמה בתאונות למלחמה ברשות.
מקלב יתום בוכה ועדה וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}