י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

הנח"ל החרדי: מעצר לגיטימי בדרך שגויה

הצבא קיים תחקיר בעקבות פרסום הסרטון בו נראים חמישה חיילי גדוד 'נצח יהודה' מקללים ומכים צעיר פלסטיני

חיילי נצח יהודה, צילום ארכיון. (למצולמים אין קשר לכתבה)
חיילי נצח יהודה, צילום ארכיון. (למצולמים אין קשר לכתבה)


במהלך הפרת סדר במחנה הפליטים ג'לזון ליד בית אל בבנימין ביום שישי האחרון, תועדו חמישה חיילי 'נצח יהודה' מקללים בבוטות, מכים באגרופים, בבעיטות ובקתות הרובים שלהם במשך דקות ארוכות את שאדי אל-רבאשי שנעצר בסופו של דבר.

פרסום הסרטון ברחבי העולם יצר רעש תקשורתי. מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אשר בן לולו, קיים תחקיר מעמיק לאירוע. בתחקיר לקחו חלק מפקד הגדוד וכלל המעורבים באירוע.

במסגרת התחקיר עלה כי מדובר בהפרת סדר אלימה שנמשכה לאורך מספר שעות במסגרתה הושלכו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה, סלעים ואבנים. במהלך האירוע נפצע מפקד מחלקה מזריקת אבן שפגעה בפניו ופונה עם חשש לסדק בארובת עינו.

חיילי \


בנוסף, שאדי אל-רבאשי ניגש לחיילים בניסיון לעורר פרובוקציה. ולאחר שלא נענה לקריאותיהם של החיילים לעצור ואף אחז בנשקו של אחד המפקדים החליטו המפקדים להפעיל כוח על מנת לעצור אותו.

בסיכום התחקיר קבע המח"ט כי עצם קיום המעצר היה נכון ולגיטימי, אך הדרך בה התבצע הייתה שגויה. כמו-כן קבע כי צורת ההתבטאות של אחד הלוחמים "אינה תואמת את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מחייל בצה"ל".

ארבעה מהמעורבים באירוע, נשפטו בדין משמעתי: מפקד הפלוגה נשפט על ידי המח"ט וננזף. החייל אשר נצפה מקלל נשפט ע"י מפקד הגדוד ל-30 ימי ריתוק. שני החיילים שנצפו מפעילים כוח לא מידתי במהלך המעצר נשפטו ל-28 ימי מחבוש על תנאי.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}