י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

דו"ח: הגברת אכיפה ושיפור תשתיות בכבישים יובילו להפחתת מספר ההרוגים

עמותת "אור ירוק": "על משרד התחבורה לקחת אחריות על חיי האדם במדינה ולפעול למען בטיחותם בכבישים באמצעות שיפור תשתיות הדרך במיוחד בכבישים האדומים והמסוכנים והגברת האכיפה והשבת ההרתעה למשטרה"

דו"ח: הגברת אכיפה ושיפור תשתיות בכבישים יובילו להפחתת מספר ההרוגים
זינדל


לאחרונה פירסם ארגון ה- ETSC (הארגון האירופי לבטיחות בדרכים) דו"ח בנושא כבישים מהירים והגדלת בטיחות הנסיעה בהם. הדוח מתבסס על מחקר שנעשה ב-31 מדינות בהן ישראל, בו נבדקו בטיחות הכבישים המהירים במדינות אירופה השונות.

על פי הדוח, בשנת 2013 כ - 1,900 אנשים, המהווים 7% מבין כלל ההרוגים בדרכים, נהרגו ברשת הכבישים המהירים במדינות האיחוד האירופי. כ - 27,500 אנשים נהרגו ברשת הכבישים המהירים האיחוד האירופי בעשר השנים האחרונות 2004-2013. למרות נתונים קשים אלו, ישנה דווקא ירידה דרסטית במספר ההרוגים בכבישים המהירים באירופה: 2004 ל- 2013 הייתה ירידה של 49% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בכבישים מהירים ברחבי אירופה, ובעולם הייתה ירידה של 44% במספר ההרוגים בכבישים מהירים.

כתוצאה מהירידה המשמעותית, ממליץ ארגון ה- ETSC על מספר צעדים אותם יש לנקוט בכדי להמשיך ולהפחית את מספר ההרוגים בכבישים המהירים. ראשית, יש לשפר את התשתיות ולא רק בכבישים המוגדרים מהירים אלא גם בכבישים צדדיים יחסית שגם בהם נוסעים במהירות גבוהה. כך למשל מצוין בדוח, כי יש לתחזק את סימוני הכביש, להתקין מעקות בטיחות וקירות הפרדה בין הנתיבים וכן לדאוג לשוליים בטיחותיים. בנוסף, יש להתקין מעקות בטיחות ידידותיים לכלי רכב דו גלגלי במיוחד באזורים המועדים לתאונות של אלו.

דבר נוסף שיכול להביא להפחתת מספר ההרוגים בכבישים המהירים לפי הדוח, הוא הגברת האכיפה להגבלת מהירות הנסיעה, בין היתר באמצעות מצלמות מהירות וכן להגביר אכיפה בנושאים כמו אלכוהול, חגורות בטיחות ועייפות נהגים מקצועיים. המלצה חשובה נוספת בדוח, היא למנוע מהולכי רגל גישה לכבישים המהירים באמצעות כלים הנדסיים.

בנוסף נכתב בדוח כי יש להתקין ברכבים מערכות חכמות המתריעות על כך שיושבי הרכב אינם חגורים בחגורת בטיחות וכן להטיל חובה על הרכבים החדשים להתקין מערכת הגבלת מהירות. אביזר בטיחות נוסף אותו ממליצים מחברי הדוח להתקין הוא מכשיר לבדיקת אלכוהול, שבו יחויבו להשתמש נהגים מקצועיים.

עמותת "אור ירוק": "שר התחבורה גם השר לבטיחות בדרכים. לא יעלה על הדעת כי מתחילת השנה חלה עלייה של כ- 35% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל והמשרד לבטיחות בדרכים שותק. על משרד התחבורה לקחת אחריות על חיי האדם במדינה ולפעול למען בטיחותם בכבישים באמצעות שיפור תשתיות הדרך במיוחד בכבישים האדומים והמסוכנים והגברת האכיפה והשבת ההרתעה למשטרה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}