י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

שר התחבורה: ייקח שנים עד שהתכניות לשיפור כביש 71 ייצאו לפועל

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות". בין השנים 2005-2014 נהרגו כ-30 בני אדם בתאונות דרכים בכביש זה

שר התחבורה: ייקח שנים עד שהתכניות לשיפור כביש 71 ייצאו לפועל



חבר הכנסת דני עטר ממפלגת המחנה הציוני, הגיש לאחרונה שאילתא לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, לאור העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל. את השאילתא הציג חבר הכנסת באחת מישיבות המליאה האחרונות כאשר ציין את הנתונים הקשים: "בשבוע החולף נהרגו 17 בני-אדם בתאונות דרכים בכבישי ישראל. נתון זה הוא חלק מתמונת המצב הקשה של עלייה של 36% במספר ההרוגים בתאונות מתחילת השנה". לכן, שאל חבר הכנסת, מה מתכוון שר התחבורה לעשות בנוגע למצב קשה זה.

באופן יותר ספציפי, דיבר ח"כ עטר גם על כביש 71, המוביל מבית שאן לעפולה ומכונה "כביש הדמים", לאור המחיר הכבד בחיי אדם אותו גובה הכביש מדי שנה. עטר ביקש לשאול את שר התחבורה, מתי להערכתו יפתרו הבעיות והמפגעים בכביש זה. רק בתחילת השבוע שעבר אירעה תאונה מחרידה בין שני כלי רכב בכביש 71. כתוצאה מכך, גבר כבן 40 נהרג לאחר שנלכד ברכבו וילדה בת שמונה נפצעה וסובלת מפגיעת ראש.

שר התחבורה התייחס לדבריו של ח"כ עטר וציין כי הבעיות והסיכונים בכביש 71 מוכרים היטב. עוד טען, כי יש תכנון עתידי לשיפור התשתיות בכביש, אבל ייקח שנים להוציא אותו לפועל בגלל סיבות כאלה ואחרות, שעיקרן היא העלות הכספית הגבוהה – מיליארד עד מיליארד וחצי ₪.

עם זאת, הבטיח שר התחבורה כי עד שהתכנית תצא לפועל, יינקטו כמה צעדים כדי להפחית את כמות תאונות הדרכים: האכיפה המשטרתית הוגברה כמו גם האכיפה של משרד התחבורה בנושא המשאיות ובטווח הבינוני ציין השר כץ כי יושלם ביצוע טיפול במוקדי הסיכון בכביש. בנוסף, הבטיח כי ייקח כפרויקט את רכבת העמק שתשרת את הנוסעים בה ותפחית את תנועת הכלים הכבדים בכביש. בסופו של דבר, הבטיח שר התחבורה להציב את כביש 71 בין הפרויקטים הראשונים שיצאו לפועל.

גם חבר הכנסת אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, נאם באחת מישיבות הכנסת האחרונות על בעיית תאונות הדרכים בישראל, וביקש לדבר בפרט על כביש 71. הוא הציג בנאומו את נתוני עמותת אור ירוק ולפיהם בין השנים 2005-2014 נהרגו כ-30 בני אדם בתאונות דרכים בכביש זה ויותר מ-950 נפצעו, כאשר 111 נפצעו קשה.

עוד מציין סעדי את הפתרונות שיש לבצע בכדי להפוך את כביש 71 מאדום לירוק: "הכביש הזה, 71, לפי עמותת אור ירוק, הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל. יש לשפר את התשתיות שם; יש לסלול נתיב נוסף בכביש; לבנות קיר הפרדה קשיח, למנוע תאונות באופן חזיתי; להסדיר את הכניסות ואת היציאות מהיישובים".

הסיבה המרכזית שהופכת את הכביש הזה לאחד הכבישים המסוכנים בארץ, היא העובדה שיש בו רק נתיב נסיעה אחד לכל כיוון. בנתיב זה יש תנועת כלי רכב מרובה כמו גם, תנועה של כלי רכב כבדים. בין הנתיבים אין הפרדה וכל סטייה לנתיב הנגדי מעלה את הסבירות להתנגשות חזיתית, בדיוק כמו שקרה בתאונה שאירעה בתחילת השבוע.

לפני מספר חודשים, התקיימה הפגנה של תושבי בית שאן והסביבה בכביש 71. להפגנה הגיעו גם מתנדבי עמותת אור ירוק, ומטרתה הייתה להעלות את המודעות לסכנה הטמונה בכביש זה. בהפגנה קראו התושבים לטפל בליקויי הבטיחות החמורים הקיימים בכביש בכדי למנוע את המפגע הבא.

עמותת אור ירוק: "בשנת 2015 חלה עד כה עלייה של עשרות הרוגים בתאונות הדרכים, אסון שכמותו לא היה 10 שנים לפחות. כביש 71, הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. בכדי להציל עשרות בני אדם, משרד התחבורה חייב להעביר את התקציבים הנחוצים על מנת לתקן את התשתיות החמורות של הכביש: לסלול נתיב נוסף, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
אור ירוק תנועה כביש פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}